PRODUKT STANDARD reprezentuje produkty, które zostały zaprojektowane w celu spełnienia podstawowych jakościowo wymagań rynku i specyficznych potrzeb klienta w swoim zakresie przeznaczenia.
Charakteryzują się nienagannym wykonaniem i długą żywotnością co zostało sprawdzone i udowodnione w praktyce.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Złożenie igiełkowe K40x45x17 przeznaczone jest do łożyskowania wałka głównego w skrzyniach biegów ciągników Ursus C-360 oraz wybranych modeli Zetor. Odpowiada za stabilne prowadzenie wałka, przenoszenie obciążeń promieniowych oraz zapewnienie cichej i płynnej pracy przekładni. Precyzyjne wałeczki igiełkowe oraz stalowy koszyk gwarantują wysoką trwałość i odporność na intensywne obciążenia.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: złożenie igiełkowe (łożysko igiełkowe bez pierścieni) – Wymiary: 40 x 45 x 17 mm (średnica wewnętrzna x średnica zewnętrzna x wysokość) – Symbol: K40x45x17 – Funkcja: prowadzenie wałka głównego, przenoszenie obciążeń promieniowych – Konstrukcja: stalowy koszyk + wałeczki igiełkowe – Zastosowanie: skrzynie biegów Ursus oraz Zetor
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus – C-360, C-355, C-360-3P (wałek główny skrzyni biegów)
ciągniki Zetor – 5211, 5245 – 6211, 6245 – 7211, 7245 (w zależności od wersji skrzyni i zastosowanego wałka głównego)
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka nośność przy kompaktowych wymiarach – stabilne prowadzenie wałka i eliminacja luzów – cicha praca przekładni dzięki precyzyjnym igiełkom – odporność na obciążenia udarowe i pracę w wysokich obrotach – pełna zgodność z wymiarami fabrycznymi Ursus/Zetor
Porada serwisowa Przed montażem dokładnie oczyść wałek i gniazdo łożyskowe — złożenia igiełkowe pracują bez pierścieni, więc powierzchnie muszą być idealnie gładkie. Zaleca się użycie smaru o wysokiej odporności na nacisk. Łożysko montuj ręcznie lub lekkim dociskiem, nigdy uderzeniami młotka. Po montażu sprawdź luz obrotowy wałka.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – hałas lub świst ze skrzyni biegów – nadmierny luz poprzeczny wałka – trudności w zmianie biegów – metaliczne stuki przy obciążeniu – przegrzewanie obszaru łożyskowania
Skutki zaniedbania wymiany – uszkodzenie wałka głównego – zniszczenie kół zębatych lub synchronizatorów – możliwość zatarcia skrzyni biegów – kosztowna i czasochłonna naprawa