PRODUKT STANDARD reprezentuje produkty, które zostały zaprojektowane w celu spełnienia podstawowych jakościowo wymagań rynku i specyficznych potrzeb klienta w swoim zakresie przeznaczenia.
Charakteryzują się nienagannym wykonaniem i długą żywotnością co zostało sprawdzone i udowodnione w praktyce.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Złożenie igiełkowe K28x33x13 stosowane w skrzyniach biegów ciągników Ursus C-360 oraz wybranych modeli Zetor. Element pełni funkcję łożyskowania wałków przekładni, zapewniając niskie tarcie, stabilne prowadzenie i wysoką nośność przy kompaktowych wymiarach. Precyzyjne wałeczki igiełkowe oraz stalowy koszyk gwarantują długotrwałą i bezawaryjną pracę przekładni.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: złożenie igiełkowe (łożysko igiełkowe bez pierścieni) – Wymiary: 28 x 33 x 13 mm (średnica wewnętrzna x średnica zewnętrzna x wysokość) – Symbol: K28x33x13 – Konstrukcja: koszyk stalowy + wałeczki igiełkowe – Funkcja: przenoszenie obciążeń promieniowych, stabilizacja pracy wałków – Zastosowanie: przekładnie skrzyń biegów Ursus i Zetor
ciągniki Zetor – 5211, 5245 – 6211, 6245 – 7211, 7245 (w zależności od wersji skrzyni biegów)
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka nośność przy niewielkiej średnicy – stabilne prowadzenie wałków i ograniczenie luzów – niskie tarcie, cicha praca przekładni – odporność na obciążenia dynamiczne – zgodność z fabrycznymi wymiarami stosowanymi w Ursusie i Zetorze
Porada serwisowa Przed montażem należy dokładnie oczyścić gniazdo oraz powierzchnię wałka — złożenia igiełkowe pracują bez pierścieni, dlatego powierzchnie robocze muszą być idealnie gładkie. Zaleca się smarowanie smarem odpornym na nacisk oraz ostrożny montaż bez uderzeń. Po montażu sprawdź luz obrotowy wałka.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – hałas lub szum skrzyni biegów – luz promieniowy na wałku – przegrzewanie okolicy łożyskowania – metaliczne stuki podczas zmiany biegów – wibracje i nierówna praca przekładni
Skutki zaniedbania wymiany – uszkodzenie wałka lub gniazda łożyskowego – przyspieszone zużycie kół zębatych – możliwość zatarcia skrzyni biegów – kosztowna naprawa i długie przestoje maszyny