ZŁOTECKI to polski producent części silnikowych dla przemysłu motoryzacyjnego i rolniczego.
Firma znajduje się miejscowości Żelechlin w województwie kujawsko-pomorskim (28 km od Torunia).
Początkiem działalności fabryki były usługi naprawy samochodów - lata 70-siąte XX wieku.
W połowie lat osiemdziesiątych XX wieku, w związku z zachodzącymi zmianami ekonomicznymi została podjęta decyzja o uruchomieniu produkcji części do silników spalinowych. Duże zainteresowanie i rosnący popyt na produkowane części doprowadził do szybkiego rozwoju firmy.
Firma obecnego kształtu rozpoczęła działalność w 2002 roku. Ciągłe inwestycje w rozwój oraz poprawę jakości wykonywanych produktów zaowocowały decyzją o uruchomieniu produkcji precyzyjnych i odpowiedzialnych części silnikowych jakimi są tłoki silnikowe. Błyskawiczny rozwój produkcji tłoków wskazał kierunek rozwoju firmy i obecnie zdecydowaną większość sprzedaży stanowią tłoki do silników spalinowych.
ZŁOTECKI dysponuje własną odlewnią aluminium oraz nowoczesnym parkiem maszynowym CNC.
W ofercie znajdują się:
- tłoki, sworznie i silnikowe zestawy naprawcze.
Opis produktu
Opis produktu
Zestaw naprawczy silnika S-4003 do Ursus C-360, komplet 5-pierścieniowy z tuleją Q-95 mm i tłokiem Złotecki, zapewniający pełną regenerację cylindra oraz przywrócenie kompresji i mocy jednostki napędowej
OPIS PRODUKTU: Zestaw naprawczy do silnika S-4003 stosowanego w Ursus C-360 obejmuje tuleję cylindrową Q-95 mm, tłok Złotecki, sworzeń, pierścienie tłokowe oraz pełen komplet uszczelnień montażowych. Zestaw pozwala na skuteczną regenerację cylindra, przywraca prawidłową kompresję oraz stabilną pracę silnika pod obciążeniem.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA: – Typ zestawu: 5-pierścieniowy – Średnica tulei: Q-95 mm – Elementy zestawu: tuleja, tłok Złotecki, sworzeń, pierścienie, zabezpieczenia, O-ringi – Materiał tłoka: stop aluminium o wysokiej odporności cieplnej – Przeznaczenie: pełna regeneracja cylindra silnika S-4003 – Montaż: wymiana kompletna jednego cylindra
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO: – ciągniki Ursus C-360 z silnikiem S-4003, 4 cylindry
ZALETY PRODUKTU (charakterystyka): – wysoka odporność cieplna i wytrzymałość tłoka Złotecki – pierścienie o zwiększonej trwałości i szczelności – perfekcyjna zgodność wymiarów z silnikiem S-4003 – poprawa kompresji i ograniczenie zużycia oleju – długotrwała stabilność pracy po regeneracji
PORADA SERWISOWA: Przed montażem dokładnie oczyść gniazdo tulei oraz sprawdź luz montażowy tłoka i pierścieni. Tuleję osadzaj wyłącznie na czysto, bez użycia past uszczelniających. Po montażu wykonaj docieranie zgodnie z instrukcją serwisową, stopniowo zwiększając obciążenie.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA: – spadek kompresji i mocy – zwiększone zużycie oleju silnikowego – dymienie pod obciążeniem – stuki w cylindrze lub nierówna praca silnika
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY: – szybka degradacja silnika – przegrzewanie i utrata mocy – uszkodzenie wału korbowego i panewek – konieczność kosztownej kapitalnej naprawy jednostki