Marka PRIMA jest znana na polskim rynku jako producent pierścieni tłokowych. Firma powstała w 1945 roku w Łodzi, a od 1951 roku, jako przedsiębiorstwo państwowe o nazwie Zakłady Sprzętu Terenowego Łódź - Radogoszcz, produkuje pierścienie.
PRIMA na przestrzeni lat produkowała pierścienie do ciągników ZETOR i URSUS, silników LEYLAND oraz samochodów FIAT.
Fabryka PRIMA jest głównym producentem pierścieni tłokowych w Polsce i jednym z wiodących producentów w Europie Środkowej.
Opis produktu
Opis produktu
Zestaw naprawczy silnika S-312/S-312.5 z tuleją Q-102 mm, tłokiem Złotecki i kompletem pierścieni do regeneracji cylindra i układu tłokowo-korbowego; pasuje do Ursus C-330
OPIS PRODUKTU Zestaw naprawczy silnika zawiera tuleję cylindrową, tłok, sworzeń, pierścienie i zabezpieczenia, umożliwiając kompleksową regenerację jednostki S-312/S-312.5. Tuleja Q-102 mm zapewnia właściwe spasowanie z tłokiem, a elementy wykonane są z wysokiej jakości materiałów, gwarantujących trwałość, szczelność kompresji i poprawną pracę silnika po remoncie.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: zestaw naprawczy cylindrowo-tłokowy Tuleja: Q-102 mm, stal stopowa, honowana Tłok: Złotecki, aluminium utwardzane Pierścienie: komplet olejowy, zgarniający i kompresyjne Sworzeń: stal utwardzana Zastosowanie: remont układu cylindra i tłoka silnika S-312/S-312.5 Opakowanie: 1 cylinder (komplet na 1 tłok)
NUMERY KATALOGOWE: 42030000, 938657,
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312.5, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – wysoka odporność tulei na zużycie dzięki honowaniu – tłok Złotecki zapewnia idealne spasowanie i trwałość – pierścienie o wysokiej elastyczności zapewniają dobrą kompresję – kompletny zestaw ułatwia pełną regenerację jednostki – zgodność wymiarowa gwarantuje prawidłową pracę układu tłokowo-korbowego
PORADA SERWISOWA Przed montażem należy oczyścić gniazdo tulei i wykonać kontrolę wysokości wystawania tulei ponad blokiem. Zaleca się montaż pierścieni tłokowych odpowiednimi szczelinami oraz smarowanie olejem silnikowym przed instalacją. Po remoncie konieczna jest kontrola luzów zaworowych i docieranie silnika.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – spadek kompresji i trudności z rozruchem – zwiększone zużycie oleju i dymienie na niebiesko – stuki w silniku, szczególnie przy obciążeniu – przedmuchy spalin do skrzyni korbowej – widoczne rysy lub nadmierne zużycie tulei i tłoka
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – poważne uszkodzenie silnika wskutek zatarcia – wzrost spalania i utrata mocy – przegrzewanie silnika oraz uszkodzenia tłoka – kosztowna regeneracja wału i bloku silnika – ryzyko unieruchomienia ciągnika w pracy