ZETOR to marka firmy Zetor Tractors a.s. – czeskiego producenta ciągników rolniczych, członka słowackiego HTC holding.
Zetor Tractors a.s. jest właścicielem czeskich firm: ZETOR KOVÁRNA, s.r.o., Zetor Havlíčkův Brod, a.s., oraz zagranicznych: Zetor Deutschland GmbH, Zetor Tractors Ireland Limited, Zetor UK Limited, ZETOR FRANCE Sarl, Zetor Polska Sp.z o.o., Zetor North America Inc., ZETOR Slovensko, s.r.o.
Pod marką ZETOR prezentowane są produkty oryginalne firmy ZETOR dystrybuowane przez jej przedstawicielstwo w Polsce tj. ZETOR Polska zlokalizowane w Kaliszu w województwie wielkopolskim.
Opis produktu
Opis produktu
Zestaw naprawczy silnika S-312C, tuleja Q-102 mm, tłok Zetor 5-pierścieniowy z sworzniem i pierścieniami, komplet uszczelniający do remontu jednostki; pasuje do ciągników Ursus C-330, C-330M Opis produktu: Zestaw naprawczy silnika przeznaczony jest do kompleksowej regeneracji jednostki S-312C stosowanej w Ursusie C-330. W skład wchodzi tuleja cylindrowa Q-102 mm, tłok Zetor z pięcioma pierścieniami, sworzeń tłoka, zabezpieczenia oraz komplet pierścieni uszczelniających. Zestaw przywraca pełną kompresję, zmniejsza zużycie oleju i zapewnia prawidłowe parametry pracy silnika, gwarantując wysoką trwałość dzięki zastosowaniu oryginalnych komponentów Zetor.
Specyfikacja techniczna: – Model silnika: S-312C – Średnica tulei: Q-102 mm – Typ tłoka: Zetor, 5-pierścieniowy – Pierścienie: 3 kompresyjne + 2 olejowe – Sworzeń tłoka: w zestawie – Zabezpieczenia sworznia: 2 szt. – Materiał tulei: stal stopowa, honowana – Przeznaczenie: pełna regeneracja cylindra i układu tłokowo-korbowego
Numery katalogowe: 42030000, 938657
Zastosowanie, pasuje do: – ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka): – oryginalny tłok Zetor – wysoka trwałość i wytrzymałość – tuleja honowana Q-102 mm zapewnia idealne prowadzenie pierścieni – 5-pierścieniowa konstrukcja ogranicza zużycie oleju – pełna zgodność wymiarowa z silnikiem S-312C – zestaw gotowy do montażu, bez konieczności kompletowania części
Porada serwisowa: Przed montażem tuleję należy ustawić na właściwej wysokości wystawania ponad blokiem. Pierścienie tłokowe układać zgodnie z kierunkiem montażowym, z przerwami ustawionymi co 120°. Po montażu zalecany jest spokojny proces docierania silnika przez pierwsze 20–30 godzin pracy.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – spadek kompresji i mocy silnika – zwiększone zużycie oleju – dymienie na niebiesko i nierówna praca na biegu jałowym – głośna praca układu tłokowo-korbowego – nadmierne przedmuchy do skrzyni korbowej
Skutki zaniedbania wymiany: – poważne zużycie cylindra i tłoka – ryzyko zatarcia silnika – znaczny spadek mocy i wysokie spalanie – uszkodzenie panewek i wału korbowego przy pracy z niską kompresją