Marka VIKRAM reprezentuje indyjską firmę AVR (Vikram) Valves, powstałą w 1975 roku w Indiach.
Firma jest renomowanym producentem wysokiej jakości zaworów silnikowych i komponentów do silników, obsługujących producentów OEM i rynek wtórny na rynku lokalnym i globalnym.
Oferta firmy obejmuje zawory silnikowe, prowadnice zaworów, gniazda zaworowe, zawleczki / tuleje zaciskowe i popychacze.
Zawory VIKRAM to jedne z najbardziej niezawodnych i godnych zaufania źródeł wysokiej jakości zaworów silnikowych i elementów układów napędowych dla szerokiej gamy branż, w tym dla producentów samochodów.
VIKRAM jest obecnie marką sprzedawaną na całym świecie od USA przez Wielką Brytanię, Niemcy, Chiny i Koreę Południową, choć w większości pod marką i w opakowaniu importera.
Opis produktu
Opis produktu
Zawór wydechowy chromowany do Ursus C-330, element układu rozrządu silnika S-312C odpowiedzialny za odprowadzanie spalin z cylindra, wykonany ze stali stopowej o zwiększonej odporności na temperaturę i korozję
Opis produktu Chromowany zawór wydechowy do Ursus C-330 pracuje w warunkach wysokich temperatur i dużego obciążenia, odpowiadając za prawidłowe odprowadzenie spalin z komory spalania silnika S-312C. Wykonany z trwałej stali stopowej oraz pokryty warstwą chromu zapewnia odporność na korozję, nagrzewanie i zużycie. Precyzyjna obróbka gwarantuje szczelność przylegania do gniazda i stabilną pracę całego układu.
Specyfikacja techniczna Materiał: stal stopowa chromowana Typ: zawór wydechowy Długość całkowita: 156 mm Średnica główki: 32 mm Średnica trzonka: 8 mm Montaż: głowica silnika S-312C Funkcja: odprowadzanie spalin z cylindra do układu wydechowego
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na ekstremalne temperatury – trwała powłoka chromowa chroniąca przed korozją i zatarciem – precyzyjne dopasowanie do gniazd zaworowych – stabilność pracy rozrządu i poprawiona szczelność – długa żywotność w warunkach intensywnej eksploatacji
Porada serwisowa Przy wymianie zaworu zaleca się kontrolę stanu gniazd, prowadnic oraz luzów zaworowych. Po montażu konieczne jest prawidłowe dotarcie zaworu oraz ponowna regulacja luzów zgodnie z instrukcją serwisową.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – spadek mocy i kompresji – nierówna praca silnika na biegu jałowym – problemy z rozruchem – zwiększony hałas z okolic głowicy – widoczne przypalenia lub deformacje na przylgni zaworu
Skutki zaniedbania wymiany – wypalenie gniazda zaworowego – pogorszenie pracy układu wydechowego – ryzyko pęknięcia zaworu i uszkodzenia tłoka lub głowicy – zwiększone zużycie paliwa oraz spadek sprawności silnika