Firma PARADOWSCY AMP powstała w 1945 jako zakład naprawy silników okrętowych w Szczecinie. W ciągu zaledwie kilku lat podstawą działalności firmy stała się specjalistyczna produkcja zaworów do silników spalinowych, a jej siedziba została przeniesiona do Warszawy.
Stały wzrost sprzedaży zaworów i rosnące zainteresowanie klientów produktem wpłynęło na podjęcie przez właścicieli decyzji o otwarciu drugiego zakładu w Kunowie w województwie świętokrzyskim (45 km od Kielc).
PARADOWSCY AMP produkuje ponad 1700 typów zaworów do agregatów, motocykli, silników samochodów osobowych i ciężarowych, na różne rodzaje paliw płynnych i gazowych, lokomotyw, a nawet statków. Produkty wykonane są wyłącznie ze stali zaworowych najwyższej jakości.
Opis produktu
Opis produktu
Dźwigienka zaworowa klawiatury z gniazdem rolki i ramieniem regulacyjnym do sterowania otwarciem zaworów, montowana w głowicy silnika; pasuje do Ursus C-330 OPIS PRODUKTU Dźwigienka zaworowa jest elementem układu rozrządu odpowiedzialnym za przenoszenie ruchu z popychacza na zawór, zapewniając jego prawidłowe otwieranie i zamykanie. Pracuje na osi klawiatury w głowicy silnika, a precyzyjne gniazdo rolki zapewnia płynną współpracę z trzonkami zaworów. Wykonana z trwałej stali o wysokiej odporności zmęczeniowej.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: dźwigienka zaworowa klawiatury Montaż: głowica silnika, oś klawiatury Materiał: stal wysokowytrzymała Wyposażenie: gniazdo rolki, ramię robocze Funkcja: przeniesienie ruchu z popychacza na zawór ssący lub wydechowy
NUMERY KATALOGOWE: 42022060, 4202/20-60
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – wysoka odporność na zużycie w warunkach pracy w wysokiej temperaturze – precyzyjnie wykonane gniazdo rolki zapewnia cichą i płynną pracę – trwała konstrukcja odporna na obciążenia udarowe układu rozrządu – pewne przeniesienie ruchu na zawory bez luzów bocznych – pełna zgodność wymiarowa i montażowa z oryginałem
PORADA SERWISOWA Podczas montażu należy sprawdzić stan osi klawiatury oraz zużycie popychaczy. Po zamontowaniu dźwigienki konieczna jest regulacja luzów zaworowych na zimnym silniku. Warto kontrolować także smarowanie klawiatury, gdyż niewłaściwy przepływ oleju przyspiesza zużycie ramienia i rolki.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – stuki w górnej części silnika – niestabilna praca silnika i nierówne obroty – szybkie rozregulowanie luzów zaworowych – widoczne zużycie gniazda rolki lub powierzchni ramienia – utrata mocy wskutek niedomykających się zaworów
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – przyspieszone zużycie zaworów i prowadnic – ryzyko uszkodzenia popychaczy i wałka rozrządu – nierówna praca silnika, spadek mocy i zwiększone spalanie – możliwość całkowitego uszkodzenia układu klawiatury