Marka VIKRAM reprezentuje indyjską firmę AVR (Vikram) Valves, powstałą w 1975 roku w Indiach.
Firma jest renomowanym producentem wysokiej jakości zaworów silnikowych i komponentów do silników, obsługujących producentów OEM i rynek wtórny na rynku lokalnym i globalnym.
Oferta firmy obejmuje zawory silnikowe, prowadnice zaworów, gniazda zaworowe, zawleczki / tuleje zaciskowe i popychacze.
Zawory VIKRAM to jedne z najbardziej niezawodnych i godnych zaufania źródeł wysokiej jakości zaworów silnikowych i elementów układów napędowych dla szerokiej gamy branż, w tym dla producentów samochodów.
VIKRAM jest obecnie marką sprzedawaną na całym świecie od USA przez Wielką Brytanię, Niemcy, Chiny i Koreę Południową, choć w większości pod marką i w opakowaniu importera.
Opis produktu
Opis produktu
Zawór ssący chromowany do Ursus C-330, element układu rozrządu silnika S-312C odpowiedzialny za dopływ mieszanki do cylindra, wykonany ze stali stopowej odpornej na wysokie temperatury i zużycie
Opis produktu Chromowany zawór ssący do Ursus C-330 zapewnia właściwy dopływ mieszanki do komory spalania silnika S-312C. Wykonany ze stali stopowej o podwyższonej twardości oraz dodatkowo chromowany, gwarantuje wysoką odporność na korozję, temperaturę oraz zatarcia. Precyzyjnie obrobiona główka i trzonek zaworu zapewniają szczelność oraz stabilną pracę całego układu rozrządu.
Specyfikacja techniczna Materiał: stal stopowa chromowana Typ: zawór ssący Długość całkowita: 156 mm Średnica główki: 36 mm Średnica trzonka: 8 mm Montaż: głowica silnika S-312C Funkcja: doprowadzanie mieszanki powietrza do cylindra
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – zwiększona odporność na temperaturę dzięki warstwie chromu – wysoka trwałość i odporność na zużycie – precyzyjna obróbka zapewniająca szczelną pracę zaworu – stabilna współpraca z prowadnicami i gniazdami – poprawa kultury pracy silnika
Porada serwisowa Przy montażu zaworu zaleca się kontrolę luzów zaworowych, stanu prowadnic oraz gniazd. Warto stosować nowe uszczelniacze trzonków zaworowych i sprawdzić poprawność docierania zaworów po montażu.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – spadek kompresji w cylindrze – trudności z rozruchem silnika – nierówna praca na wolnych obrotach – nadmierny hałas z obszaru głowicy – zwiększone zużycie paliwa
Skutki zaniedbania wymiany – wypalenie gniazda zaworowego – utrata mocy silnika – wzrost temperatury pracy jednostki – ryzyko poważnego uszkodzenia głowicy lub tłoka