PRODUKT STANDARD reprezentuje produkty, które zostały zaprojektowane w celu spełnienia podstawowych jakościowo wymagań rynku i specyficznych potrzeb klienta w swoim zakresie przeznaczenia.
Charakteryzują się nienagannym wykonaniem i długą żywotnością co zostało sprawdzone i udowodnione w praktyce.
Opis produktu
Opis produktu
Nazwa produktu: Włącznik świateł stop (czujnik hamulca) z kompletem sprężyny, mechaniczny, 2-pinowy, do ciągników Zetor 5211, 7245, 7745 – element układu sygnalizacji hamowania
Opis produktu: Włącznik świateł stop służy do automatycznego załączania oświetlenia hamowania w ciągnikach Zetor serii UR1. Montowany mechanicznie w okolicy pedału hamulca, współpracuje ze sprężyną naciągową, która aktywuje styk po wciśnięciu pedału. Wykonany z trwałego tworzywa i metalu ocynkowanego, odporny na wibracje i zanieczyszczenia. Zapewnia bezpieczne i niezawodne działanie układu elektrycznego świateł stop.
Specyfikacja techniczna: – Typ: mechaniczny włącznik świateł stop – Ilość pinów: 2 – Napięcie robocze: 12 V – Sposób działania: zwierny (aktywacja przy naciśnięciu pedału) – Montaż: na uchwycie przy pedale hamulca – Długość sprężyny: ok. 90 mm – Materiał: tworzywo + stal ocynkowana – Zawartość zestawu: włącznik + sprężyna
Zalety produktu (charakterystyka): – Prosta i niezawodna konstrukcja mechaniczna – Wysoka odporność na zabrudzenia i wilgoć – Dokładne działanie nawet przy niewielkim skoku pedału – Łatwy montaż z użyciem dołączonej sprężyny – Kompatybilność z oryginalnym systemem elektrycznym Zetor
Porada serwisowa: Przy wymianie włącznika należy sprawdzić stan przewodów elektrycznych oraz czystość styków. Po montażu należy wyregulować naciąg sprężyny tak, aby światła stop gasły natychmiast po zwolnieniu pedału. W przypadku zabrudzenia lub utlenienia styków należy je oczyścić drobnym papierem ściernym i zakonserwować preparatem kontaktowym.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – Światła stop nie zapalają się przy hamowaniu – Lampy świecą się stale po puszczeniu pedału – Luźna sprężyna lub brak kontaktu w złączu – Widoczne przepalenie lub pęknięcie obudowy
Skutki zaniedbania wymiany: – Brak sygnalizacji hamowania (ryzyko kolizji) – Uszkodzenie instalacji elektrycznej lub bezpieczników – Niespełnienie wymogów bezpieczeństwa drogowego – Możliwość unieruchomienia pojazdu w ruchu drogowym