SKROPOL a właściwie Spółdzielczy Zakład Usług Technicznych SKROPOL w Siennicy to polski producent części do ciągników i maszyn rolniczych zlokalizowany w miejscowości Siennica w województwie mazowieckim (30 km od Warszawy).
Firma SKROPOL funkcjonuje od 1980 roku a produkuje takie części jak pompy wodne oraz koła zębate, wałki uzębione i przekładnie do ciągników, kombajnów i samochodów.
Opis produktu
Opis produktu
Wieniec koła zamachowego 126-zębów do silnika S-312C, wykonany ze stali hartowanej, precyzyjnie frezowany, stosowany w układzie rozruchowym silnika; pasuje do ciągników Ursus C-330, C-330M
Opis produktu: Wieniec koła zamachowego to element układu rozruchowego silnika, osadzany na obwodzie koła zamachowego. Współpracuje z zębnikiem rozrusznika, umożliwiając przekazanie momentu obrotowego podczas uruchamiania silnika. Wykonany z wysokogatunkowej stali hartowanej, zapewnia dużą odporność na ścieranie i trwałość eksploatacyjną.
Specyfikacja techniczna: – Liczba zębów: 126 – Średnica wewnętrzna: dopasowana do koła zamachowego silnika S-312C – Materiał: stal hartowana – Montaż: na wcisk lub termicznie (nagrzewanie wieńca przed montażem) – Funkcja: przeniesienie momentu obrotowego z rozrusznika na wał korbowy
Zastosowanie, pasuje do: – ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka): – wysoka odporność na zużycie zębów podczas pracy rozrusznika – precyzyjne wykonanie zapewniające prawidłową współpracę z zębnikiem – trwałość dzięki obróbce cieplnej stali – łatwy montaż po podgrzaniu wieńca – w pełni zgodny wymiarowo z oryginałem
Porada serwisowa: Przed montażem wieniec należy równomiernie nagrzać do temperatury ok. 200–250°C, co ułatwia jego osadzenie na kole zamachowym. Po schłodzeniu wieniec mocno się zaciska. Należy unikać uderzeń młotkiem – zalecane jest użycie prasy lub równomiernego docisku.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – zęby starte lub ukruszone – trudności w zazębieniu z rozrusznikiem – charakterystyczny metaliczny zgrzyt przy rozruchu – wydłużony czas uruchamiania silnika
Skutki zaniedbania wymiany: – uszkodzenie zębnika rozrusznika – możliwość zablokowania rozrusznika – problemy z uruchomieniem silnika w niskich temperaturach – zwiększone zużycie mechanizmu rozrusznika i koła zamachowego