MAGNETO POWER jest marką znaną wśród producentów alternatorów i rozruszników do pojazdów rolniczych i samochodów osobowych.
Firma, powstała na początku lat 90-tych XX wieku posiadając wówczas zakład produkcyjny ok. 1000 m2 i dysponując zdolnością produkcyjną rzędu 70 tys. sztuk, w ciągu kolejnych dwóch dekad zwiększyła swoją powierzchnię do 35 tys. m2 i rozszerzyła swoją produkcję roczną do ponad 450 tys. sztuk.
Powstałe nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, pozwoliło błyskotliwie się rozwijać na przestrzeni ostatnich lat podążając za potrzebami rynków motoryzacyjnych, tak by zaoferować już ponad 300 rodzajów wysokiej jakości rozruszników i alternatorów.
MAGNETO POWER w Europie znana jest głównie w Europie Centralnej i Wschodniej a także w Rosji.
Opis produktu
Opis produktu
Wentylator alternatora stalowy do Massey Ferguson MF-2812 i MF-3512, chłodzenie wirnika oraz stabilizacja pracy układu ładowania, montaż na przedniej piaście alternatora w silnikach Perkins AD3.152
Opis produktu Stalowy, tłoczony wentylator alternatora odpowiada za chłodzenie wirnika i obudowy alternatora, zapewniając prawidłową temperaturę pracy układu ładowania. Montowany bezpośrednio na piaście alternatora, stabilizuje przepływ powietrza i chroni elementy elektryczne przed przegrzewaniem. Wykonany z odpornej na korozję stali ocynkowanej.
Specyfikacja techniczna Materiał: stal ocynkowana Średnica zewnętrzna: ok. 120 mm Otwór montażowy: standard alternatora MF/Perkins AD3.152 Typ montażu: mocowanie na nakrętce osi wirnika Funkcja: chłodzenie alternatora i poprawa stabilności pracy
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Massey Ferguson MF-2812 z silnikiem Perkins AD3.152, 3 cylindry ciągniki Massey Ferguson MF-3512 z silnikiem Perkins AD3.152UR, 3 cylindry wersje eksportowe – zgodność OEM
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na korozję dzięki ocynkowaniu – skuteczne chłodzenie alternatora dzięki profilowanym łopatkom – lekka i sztywna konstrukcja zapewnia stabilną pracę – pełna zgodność wymiarowa z alternatorami Perkins/MF – łatwy montaż bez przeróbek
Porada serwisowa Przed montażem oczyść piastę alternatora z rdzy i zabrudzeń. Po założeniu wentylatora dokręć nakrętkę osi wirnika z właściwym momentem, a następnie sprawdź, czy łopatki nie ocierają o obudowę alternatora. Po pierwszej godzinie pracy warto skontrolować stabilność mocowania.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – zwiększona temperatura alternatora – spadek wydajności ładowania – metaliczne dźwięki lub ocieranie – widoczne odkształcenia łopatek
Skutki zaniedbania wymiany – przegrzewanie alternatora i ryzyko zatarcia – uszkodzenie regulatora napięcia – spadek ładowania i problemy z rozruchem – możliwość całkowitej awarii układu elektrycznego