Wał korbowy silnika S312, do C-328, C-330, C-335, C-330M, C-335M; 42031050 POM Tyczyn

  • Opakowanie zbiorcze: 1 szt.
  • Waga: 28kg
  • VAT: 23%
  • Nr Farmeo: CA00-060
  • Nr handlowy: 42031050
  • Kod EAN: 5906872014204
  • Drukuj
2 209,00 zł 1 795,94 zł netto
Do koszyka
Opis produktu

Opis produktu

Opis produktu
Wał korbowy silnika S-312 to kluczowy element układu korbowo-tłokowego stosowanego w ciągnikach Ursus C-328, C-330 oraz C-335. Jego zadaniem jest zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoków na ruch obrotowy przekazywany na koło zamachowe i dalsze podzespoły napędowe. Wał wykonany jest ze stali stopowej o wysokiej wytrzymałości, obrabianej cieplnie i precyzyjnie szlifowanej na wszystkich czopach.

Specyfikacja techniczna
– Model silnika: S-312
– Materiał: stal stopowa, hartowana
– Obróbka: szlifowane czopy główne i korbowodowe
– Montaż: w bloku silnika, na panewkach głównych i korbowodowych
– Współpraca: korbowody, panewki główne i korbowodowe, koło zamachowe, koło pasowe
– Funkcja: przeniesienie energii z tłoków na układ napędowy
– Właściwości: wysoka odporność na obciążenia zmienne, precyzyjne wyważenie

Numery katalogowe (zamienniki):
42031050 (zamienniki)

Zastosowanie, pasuje do
– ciągniki Ursus C-328 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
– ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
– ciągniki Ursus C-335 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
– ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
– ciągniki Ursus C-335M z silnikiem S-312C, 2 cylindry

Zalety produktu (charakterystyka)
– wysoka trwałość czopów dzięki obróbce cieplnej
– precyzyjne wyważenie redukujące drgania silnika
– zgodność wymiarowa z oryginalnymi panewkami i korbowodami
– wysoka odporność na przeciążenia i zmienne obciążenia pracy
– solidne wykonanie POM Tyczyn – jakość potwierdzona w praktyce

Porada serwisowa
Przed montażem należy dokładnie zmierzyć luz panewek głównych i korbowodowych oraz skontrolować kanały olejowe wału. Wał montować wyłącznie z nowymi panewkami. Śruby stóp korbowodów oraz pokryw panewek głównych dokręcić momentem zalecanym przez producenta. Po uruchomieniu silnika kontrolować ciśnienie oleju.

Objawy uszkodzenia lub zużycia
– stuki i wibracje z okolic dolnej części silnika
– niski poziom lub spadki ciśnienia oleju
– widoczne rysy, wżery lub przebarwienia na czopach
– utrata mocy i niestabilna praca silnika
– nagrzewanie się bloku przy panewkach

Skutki zaniedbania wymiany
– zatarcie panewek i czopów wału
– trwałe uszkodzenie bloku silnika oraz korbowodów
– możliwość całkowitego zablokowania silnika
– konieczność wykonania kosztownego remontu generalnego

Dane techniczne

Dane techniczne

Producent: POM Tyczyn
Zamienniki
POLECANE