Opis produktu Wał korbowy silnika S-312 to kluczowy element układu korbowo-tłokowego stosowanego w ciągnikach Ursus C-328, C-330 oraz C-335. Jego zadaniem jest zamiana ruchu posuwisto-zwrotnego tłoków na ruch obrotowy przekazywany na koło zamachowe i dalsze podzespoły napędowe. Wał wykonany jest ze stali stopowej o wysokiej wytrzymałości, obrabianej cieplnie i precyzyjnie szlifowanej na wszystkich czopach.
Specyfikacja techniczna – Model silnika: S-312 – Materiał: stal stopowa, hartowana – Obróbka: szlifowane czopy główne i korbowodowe – Montaż: w bloku silnika, na panewkach głównych i korbowodowych – Współpraca: korbowody, panewki główne i korbowodowe, koło zamachowe, koło pasowe – Funkcja: przeniesienie energii z tłoków na układ napędowy – Właściwości: wysoka odporność na obciążenia zmienne, precyzyjne wyważenie
Zastosowanie, pasuje do – ciągniki Ursus C-328 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-335 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-335M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka trwałość czopów dzięki obróbce cieplnej – precyzyjne wyważenie redukujące drgania silnika – zgodność wymiarowa z oryginalnymi panewkami i korbowodami – wysoka odporność na przeciążenia i zmienne obciążenia pracy – solidne wykonanie POM Tyczyn – jakość potwierdzona w praktyce
Porada serwisowa Przed montażem należy dokładnie zmierzyć luz panewek głównych i korbowodowych oraz skontrolować kanały olejowe wału. Wał montować wyłącznie z nowymi panewkami. Śruby stóp korbowodów oraz pokryw panewek głównych dokręcić momentem zalecanym przez producenta. Po uruchomieniu silnika kontrolować ciśnienie oleju.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – stuki i wibracje z okolic dolnej części silnika – niski poziom lub spadki ciśnienia oleju – widoczne rysy, wżery lub przebarwienia na czopach – utrata mocy i niestabilna praca silnika – nagrzewanie się bloku przy panewkach
Skutki zaniedbania wymiany – zatarcie panewek i czopów wału – trwałe uszkodzenie bloku silnika oraz korbowodów – możliwość całkowitego zablokowania silnika – konieczność wykonania kosztownego remontu generalnego