Marka FORGED reprezentuje części układu korbowego silników rolniczych i przemysłowych.
Wały korbowe FORGED charakteryzuje znaczna odporność co sprawdza się w pracy z dużą obciążalnością roboczą jaka występuje w silnikach ciągnikowych i przemysłowych, a także samochodach osobowych, ciężarowych oraz sprężarkach.
Do produkcji wałów korbowych wykorzystywane są wysokojakościowe odkuwki stalowe z żeliwa sferoidalnego a wszystkie produkty są znormalizowane i indukcyjnie ulepszone.
Wały korbowe są utwardzane cieplnie, szlifowane, wyważane a końcowy efekt wykończeniowy i jednocześnie wizualny produktu zapewnia specjalna jednostka do piaskowania SPM. Ten sam proces przechodzą wszystkie, z ponad 70 tysięcy wałów korbowych rocznie, jakie schodzą z linii produkcyjnych.
Wały FORGED są produkowane i sprawdzane przy użyciu zaawansowanych systemów kontroli jakości zgodnych i ściśle przestrzeganych zgodnie z międzynarodowymi standardami ISO 9001:2008.
Opis produktu
Opis produktu
Wał korbowy kuty silnika S312 do Ursus C-328, C-330, C-335 oraz C-330M/C-335M, zapewniający przeniesienie siły z tłoków na układ korbowo-tłokowy i montowany w kadłubie silnika; wysoka trwałość i precyzyjne wyważenie
Opis produktu Wał korbowy silnika S312 jest kluczowym elementem układu korbowo-tłokowego, odpowiedzialnym za zamianę ruchu posuwisto-zwrotnego tłoków na ruch obrotowy. Montowany w kadłubie silnika, współpracuje z panewkami głównymi i korbowodowymi. Wersja kuta cechuje się wysoką wytrzymałością i odpornością na obciążenia typowe dla pracy w ciągnikach Ursus. Element wykonany jest ze stali stopowej o zwiększonej wytrzymałości zmęczeniowej, precyzyjnie obrabiany oraz dynamicznie wyważany.
Specyfikacja techniczna Typ silnika: S312 Materiał: stal kuta (forged) Obróbka: szlifowanie czopów, wyważenie dynamiczne Montaż: w kadłubie silnika, współpraca z panewkami głównymi i korbowodowymi Przeznaczenie: układ korbowo-tłokowy, przenoszenie mocy na koło zamachowe
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-328 z silnikiem S312, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S312, 2 cylindry ciągniki Ursus C-335 z silnikiem S312, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S312, 2 cylindry ciągniki Ursus C-335M z silnikiem S312, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – stal kuta o bardzo wysokiej odporności zmęczeniowej – precyzyjna obróbka czopów i dokładne wyważenie – zgodność wymiarowa z oryginałem – stabilna praca układu korbowo-tłokowego – zwiększona żywotność silnika
Porada serwisowa Podczas montażu zaleca się kontrolę luzów na panewkach oraz stosowanie nowych panewek zgodnych wymiarowo. Po montażu wału należy sprawdzić osiowanie i dokręcić mostki panewek momentem zgodnym z instrukcją serwisową. Po pierwszych 10–15 godzinach pracy warto skontrolować ciśnienie oleju i ewentualne wycieki.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – stuki w dolnej części silnika – spadek ciśnienia oleju – widoczne rysy na czopach wału – nadmierne wibracje silnika – nierówna praca pod obciążeniem
Skutki zaniedbania wymiany – zatarcie panewek głównych lub korbowodowych – uszkodzenie korbowodu i kadłuba silnika – całkowita awaria jednostki napędowej – ryzyko zablokowania wału i uszkodzenia koła zamachowego