PRODUKT STANDARD reprezentuje produkty, które zostały zaprojektowane w celu spełnienia podstawowych jakościowo wymagań rynku i specyficznych potrzeb klienta w swoim zakresie przeznaczenia.
Charakteryzują się nienagannym wykonaniem i długą żywotnością co zostało sprawdzone i udowodnione w praktyce.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Uszczelniacz wału 150x180x15 to duży, jednokrawędziowy simmering przeznaczony do uszczelniania elementów o dużej średnicy, takich jak wały napędowe, piasty, obudowy przekładni oraz układy hydrauliczne w maszynach rolniczych i przemysłowych. Wykonany z odpornej na temperaturę i oleje gumy NBR z metalowym wzmocnieniem, zapewnia szczelność nawet przy wysokich prędkościach obrotowych oraz zmiennych obciążeniach.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: uszczelniacz wału (simmering) – Wymiary: 150 x 180 x 15 mm (średnica wewnętrzna x zewnętrzna x szerokość) – Konstrukcja: guma NBR + stalowe wzmocnienie – Rodzaj wargi: jednokrawędziowa z sprężyną dociskową – Odporność: olej, smary, kurz, zmienne temperatury – Funkcja: uszczelnienie obrotowych elementów układu napędowego i przekładni
Numery katalogowe (zamienniki): 974041
Zastosowanie, pasuje do – duże przekładnie maszyn rolniczych – układy napędowe i piasty przemysłowe – wały obrotowe o średnicy 150 mm (jeśli podasz model maszyny — uzupełnię pełną listę zgodnych zastosowań)
Zalety produktu (charakterystyka) – bardzo wysoka szczelność dzięki sprężynie dociskowej – odporność na wahania temperatur i kontakt z olejami – stabilność wymiarowa dzięki metalowemu rdzeniowi – długa żywotność przy pracy ciągłej – skuteczna ochrona przed wyciekami i zatarciami
Porada serwisowa Przed montażem oczyść gniazdo i powierzchnię wału, lekko przesmaruj krawędź roboczą olejem, aby zapobiec pracy „na sucho”. Osadzaj uszczelniacz równomiernie, używając tulei montażowej o tej samej średnicy. Po montażu sprawdź, czy powierzchnia wału nie ma rowków mogących powodować wycieki.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wycieki oleju wokół uszczelniacza – zabrudzenia olejowe na obudowie przekładni – spadek poziomu oleju – niestabilna praca wału przy dużych obrotach – hałas lub przegrzewanie układu
Skutki zaniedbania wymiany – zatarcie przekładni lub wału – utrata smarowania i wzrost tarcia – ryzyko awarii całego podzespołu – kosztowne naprawy i przestoje maszyny