ZETOR to marka firmy Zetor Tractors a.s. – czeskiego producenta ciągników rolniczych, członka słowackiego HTC holding.
Zetor Tractors a.s. jest właścicielem czeskich firm: ZETOR KOVÁRNA, s.r.o., Zetor Havlíčkův Brod, a.s., oraz zagranicznych: Zetor Deutschland GmbH, Zetor Tractors Ireland Limited, Zetor UK Limited, ZETOR FRANCE Sarl, Zetor Polska Sp.z o.o., Zetor North America Inc., ZETOR Slovensko, s.r.o.
Pod marką ZETOR prezentowane są produkty oryginalne firmy ZETOR dystrybuowane przez jej przedstawicielstwo w Polsce tj. ZETOR Polska zlokalizowane w Kaliszu w województwie wielkopolskim.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Uszczelniacz 125x150x15 stosowany w ciągnikach Zetor 7520–10540 i Zetor Forterra odpowiada za szczelne zabezpieczenie wałów oraz elementów przekładni przed wyciekiem oleju. Wykonany z mieszanki gumowej odpornej na wysoką temperaturę i ciśnienie, zapewnia długotrwałą pracę układu napędowego nawet w trudnych warunkach.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: uszczelniacz wału – Wymiary: 125x150x15 – Materiał: guma odporna na olej, wysokie temperatury i ścieranie – Zastosowanie: przekładnia główna, wał napędowy, zwolnica – Funkcja: utrzymanie szczelności układu napędowego – Montaż: wciskany w gniazdo obudowy
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na zużycie i temperaturę – skuteczna ochrona przed wyciekiem oleju – precyzyjne dopasowanie do gniazd Zetor – stabilność wymiarowa nawet pod dużym obciążeniem – dłuższa żywotność układu napędowego dzięki prawidłowej szczelności
Porada serwisowa Przed montażem oczyść gniazdo i sprawdź, czy nie ma rys na powierzchni wału. Zaleca się posmarowanie krawędzi uszczelniacza cienką warstwą oleju, aby ułatwić montaż. Po wymianie sprawdź poziom i ciśnienie oleju w przekładni.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wycieki oleju w okolicy wału lub zwolnicy – zabrudzenia olejowe na obudowie przekładni – spadek poziomu oleju w układzie – głośniejsza praca układu napędowego
Skutki zaniedbania wymiany – przyspieszone zużycie łożysk i kół zębatych – ryzyko zatarcia podzespołów z powodu braku smarowania – możliwość uszkodzenia przekładni i wałów – kosztowne naprawy związane z rozszczelnieniem układu