ZETOR to marka firmy Zetor Tractors a.s. – czeskiego producenta ciągników rolniczych, członka słowackiego HTC holding.
Zetor Tractors a.s. jest właścicielem czeskich firm: ZETOR KOVÁRNA, s.r.o., Zetor Havlíčkův Brod, a.s., oraz zagranicznych: Zetor Deutschland GmbH, Zetor Tractors Ireland Limited, Zetor UK Limited, ZETOR FRANCE Sarl, Zetor Polska Sp.z o.o., Zetor North America Inc., ZETOR Slovensko, s.r.o.
Pod marką ZETOR prezentowane są produkty oryginalne firmy ZETOR dystrybuowane przez jej przedstawicielstwo w Polsce tj. ZETOR Polska zlokalizowane w Kaliszu w województwie wielkopolskim.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Okrągła uszczelka tłumika wykonana z materiału teflonowego stosowana w układzie wydechowym ciągników Zetor serii 3320–7745. Odpowiada za szczelne połączenie kolanka tłumika z rurą wydechową, ograniczając wydostawanie się spalin i redukując hałas oraz drgania. Trwała konstrukcja teflonowa zapewnia odporność na wysoką temperaturę i odkształcenia.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: uszczelka okrągła tłumika – Materiał: teflon wysokotemperaturowy – Średnica wewnętrzna: 55 mm – Średnica zewnętrzna: 72 mm – Funkcja: uszczelnienie połączenia kolanka z rurą tłumika – Montaż: układ wydechowy dolny, pomiędzy kolankiem a tłumikiem
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii 3320–7745 – 3320, 3340 – 4320, 4340 – 5211, 5245 – 5320, 5340, 5340 H – 6211, 6245 – 6320, 6340 – 7211, 7245, 7245 H – 7520, 7540 – 7711, 7745
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na wysoką temperaturę – doskonała szczelność połączenia tłumika – trwałość oraz odporność na odkształcenia – idealne dopasowanie do układu wydechowego Zetora – prosta wymiana bez dodatkowych przeróbek
Porada serwisowa Przed montażem oczyść powierzchnie styku kolanka i rury tłumika, aby zapewnić maksymalną szczelność. Jeżeli widoczne są ślady sadzy na starym połączeniu, zaleca się sprawdzenie również stanu kołnierzy i śrub mocujących. Po montażu uruchom silnik i skontroluj szczelność na biegu jałowym.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wydostawanie się spalin przy łączeniu – głośniejsza praca układu wydechowego – widoczne zabrudzenia sadzą wokół połączenia – charakterystyczny zapach spalin w okolicy maski
Skutki zaniedbania wymiany – nieszczelność układu wydechowego i spadek efektywności tłumienia – podwyższona temperatura w okolicy kolektora – ryzyko uszkodzenia kołnierza kolanka i tłumika – szybsze zużycie elementów metalowych przez erozję gazową