MORPAK to polski producent uszczelek dla rolnictwa, motoryzacji i przemysłu.
Firma mieści się w miejscowości Łapino w województwie pomorskim (14 km od Gdańska).
Wytwórnia Uszczelek "MORPAK" jest wiodącym na rynku polskim producentem wysokiej klasy uszczelek silnikowych, skrzyń biegów, układów wydechowych, pokryw zaworów oraz mis olejowych dla przemysłu motoryzacyjnego, rolnictwa i górnictwa.
MORPAK powstał w 1946 roku w Sopocie, w 1950 został upaństwowiony by znów stać się prywatną wytwórnią uszczelek w 2008 roku a od 2010 roku funkcjonuje jako „MORPAK” Paweł Jaworski.
Opis produktu
Opis produktu
Uszczelka pompy wody z materiału uszczelniającego, montowana pomiędzy korpusem pompy a blokiem silnika w celu zapewnienia szczelności układu chłodzenia; pasuje do Ursus C-330
OPIS PRODUKTU Uszczelka pompy wody zabezpiecza połączenie między korpusem pompy a blokiem silnika, zapobiegając wyciekom płynu chłodzącego. Wykonana z trwałego materiału odpornego na działanie temperatury i płynów chłodniczych, zapewnia długotrwałą szczelność układu. Jest elementem niezbędnym przy każdej wymianie pompy wody lub jej demontażu.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: uszczelka pompy wody Materiał: płyta uszczelniająca odporna na płyn chłodniczy Montaż: pomiędzy korpus pompy a blok silnika Funkcja: uszczelnienie połączenia w układzie chłodzenia Zastosowanie: układ chłodzenia silnika S-312C
NUMERY KATALOGOWE: 50004510, 08-22-074-0
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – dokładne dopasowanie do korpusu pompy i bloku silnika – odporność na działanie wysokiej temperatury i płynów chłodniczych – zapewnia długotrwałą szczelność połączenia – prosty montaż podczas wymiany pompy wody – wysoka trwałość materiału uszczelniającego
PORADA SERWISOWA Przed montażem należy dokładnie oczyścić powierzchnie łączenia z resztek starej uszczelki i nagaru. Zaleca się nałożenie cienkiej warstwy pasty uszczelniającej tylko w miejscach wymaganych przez producenta. Po dokręceniu pompy warto ponownie sprawdzić szczelność układu po pierwszym nagrzaniu silnika.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – wycieki płynu w miejscu mocowania pompy – ślady korozji lub płynu na bloku silnika – częste ubytki płynu chłodniczego – pienienie się płynu w układzie chłodzenia – niewystarczająca cyrkulacja płynu przy nieszczelności
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – stopniowe przegrzewanie silnika – ryzyko uszkodzenia uszczelki pod głowicą – korozja elementów pompy i kanałów wodnych – możliwość całkowitego unieruchomienia układu chłodzenia