MORPAK to polski producent uszczelek dla rolnictwa, motoryzacji i przemysłu.
Firma mieści się w miejscowości Łapino w województwie pomorskim (14 km od Gdańska).
Wytwórnia Uszczelek "MORPAK" jest wiodącym na rynku polskim producentem wysokiej klasy uszczelek silnikowych, skrzyń biegów, układów wydechowych, pokryw zaworów oraz mis olejowych dla przemysłu motoryzacyjnego, rolnictwa i górnictwa.
MORPAK powstał w 1946 roku w Sopocie, w 1950 został upaństwowiony by znów stać się prywatną wytwórnią uszczelek w 2008 roku a od 2010 roku funkcjonuje jako „MORPAK” Paweł Jaworski.
Opis produktu
Opis produktu
Nazwa produktu: Uszczelka pokrywy rozrządu silnika Ursus C-330, papierowo-gumowa precyzyjnie wycinana, zapewniająca szczelność obudowy koła rozrządu w jednostce S-312C; wykonanie Morpak
Opis produktu: Uszczelka pokrywy rozrządu do Ursus C-330 montowana jest pomiędzy pokrywą rozrządu a blokiem silnika S-312C. Wykonana z wytrzymałego materiału papierowo-gumowego odpornego na olej i temperaturę, gwarantuje szczelne zamknięcie komory rozrządu i chroni wnętrze układu przed wyciekami oraz zanieczyszczeniami.
Specyfikacja techniczna: – Typ: uszczelka pokrywy rozrządu – Materiał: mieszanka papierowo-gumowa – Właściwości: odporna na olej, szczelna, dopasowana do obudowy – Montaż: pomiędzy pokrywą rozrządu a blokiem silnika – Producent: Morpak
Numery katalogowe: 50001481, 2-0-154-0
Zastosowanie, pasuje do: ?? ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ?? Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka): – wysoka odporność na działanie oleju silnikowego – precyzyjne wycięcie gwarantujące idealne dopasowanie – trwałe uszczelnienie komory rozrządu – łatwy i szybki montaż – zgodność wymiarowa 1:1 z oryginalnym elementem
Porada serwisowa: Przed montażem dokładnie oczyścić powierzchnie styku z pozostałości oleju i starej uszczelki. Zaleca się montaż na sucho bez dodatkowego silikonu, aby uniknąć deformacji. Po złożeniu sprawdzić szczelność układu po pierwszym uruchomieniu silnika.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – wycieki oleju z przedniej części silnika – zabrudzenia obudowy rozrządu i okolic wentylatora – ślady oleju na pasku napędu pompy wody lub alternatora – nierównomierna praca układu rozrządu wskutek zabrudzeń
Skutki zaniedbania wymiany: – stopniowy ubytek oleju i ryzyko niedostatecznego smarowania – zwiększone zużycie elementów układu rozrządu – możliwość zanieczyszczenia paska i osprzętu silnika – poważniejsze awarie przy długotrwałej eksploatacji