MORPAK to polski producent uszczelek dla rolnictwa, motoryzacji i przemysłu.
Firma mieści się w miejscowości Łapino w województwie pomorskim (14 km od Gdańska).
Wytwórnia Uszczelek "MORPAK" jest wiodącym na rynku polskim producentem wysokiej klasy uszczelek silnikowych, skrzyń biegów, układów wydechowych, pokryw zaworów oraz mis olejowych dla przemysłu motoryzacyjnego, rolnictwa i górnictwa.
MORPAK powstał w 1946 roku w Sopocie, w 1950 został upaństwowiony by znów stać się prywatną wytwórnią uszczelek w 2008 roku a od 2010 roku funkcjonuje jako „MORPAK” Paweł Jaworski.
Opis produktu
Opis produktu
Uszczelka korkowo-gumowa pokrywy bocznej silnika Ursus C-330, elastyczna i odporna na olej, zapewniająca szczelność obudowy rozrządu w jednostce S-312C; wykonanie Morpak
Opis produktu: Uszczelka pokrywy bocznej silnika do Ursus C-330 wykonana jest z wysokiej jakości mieszanki korkowo-gumowej, która zapewnia skuteczną szczelność w miejscu montażu pokrywy bocznej obudowy rozrządu. Materiał doskonale dopasowuje się do powierzchni, ograniczając wycieki oleju i chroniąc wnętrze układu przed zanieczyszczeniami.
Specyfikacja techniczna: – Typ: uszczelka pokrywy bocznej silnika – Materiał: mieszanka korkowo-gumowa – Właściwości: odporna na olej, trwała, elastyczna – Przeznaczenie: obudowa rozrządu silnika S-312C – Producent: Morpak
Numery katalogowe: 50003070, 2-0-051-0
Zastosowanie, pasuje do: ?? ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ?? Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka): – trwałe i szczelne uszczelnienie obudowy rozrządu – odporność na olej i zmiany temperatury – wysoka elastyczność ułatwiająca montaż – pełna zgodność wymiarowa z oryginalną pokrywą – skuteczna ochrona przed wyciekami oleju i zabrudzeniami
Porada serwisowa: Przed montażem dokładnie oczyścić powierzchnie przylegania z pozostałości starej uszczelki. Nie stosować silikonu — materiał korkowo-gumowy najlepiej pracuje na sucho. Po dokręceniu śrub pokrywy sprawdzić szczelność po pierwszym uruchomieniu silnika.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – wycieki oleju z bocznej części silnika – zabrudzenia obudowy rozrządu – zapach spalonego oleju – mokre lub zapocone powierzchnie wokół pokrywy
Skutki zaniedbania wymiany: – przyspieszone zużycie oleju i ryzyko zatarcia – zabrudzenia układu rozrządu pyłem i opiłkami – możliwość uszkodzenia elementów wewnętrznych – ryzyko poważnych awarii silnika przy dłuższej eksploatacji