MORPAK to polski producent uszczelek dla rolnictwa, motoryzacji i przemysłu.
Firma mieści się w miejscowości Łapino w województwie pomorskim (14 km od Gdańska).
Wytwórnia Uszczelek "MORPAK" jest wiodącym na rynku polskim producentem wysokiej klasy uszczelek silnikowych, skrzyń biegów, układów wydechowych, pokryw zaworów oraz mis olejowych dla przemysłu motoryzacyjnego, rolnictwa i górnictwa.
MORPAK powstał w 1946 roku w Sopocie, w 1950 został upaństwowiony by znów stać się prywatną wytwórnią uszczelek w 2008 roku a od 2010 roku funkcjonuje jako „MORPAK” Paweł Jaworski.
Opis produktu
Opis produktu
Uszczelka korkowo-gumowa pokrywy klawiatury (pokrywy głowicy) Ursus C-330, elastyczna i odporna na olej, zapewniająca szczelność komory zaworowej silnika S-312C; wykonanie Morpak Opis produktu: Uszczelka pokrywy klawiatury do Ursus C-330 wykonana jest z mieszanki korkowo-gumowej, która doskonale dopasowuje się do nierówności powierzchni i zapewnia długotrwałą szczelność. Chroni wnętrze komory zaworowej przed wyciekami oleju oraz przedostawaniem się zanieczyszczeń do układu rozrządu silnika S-312C. Specyfikacja techniczna: – Typ: uszczelka pokrywy klawiatury (pokrywy głowicy) – Materiał: mieszanka korkowo-gumowa – Właściwości: odporna na olej, elastyczna, szczelna – Przeznaczenie: komora zaworowa silnika S-312C – Producent: Morpak
Numery katalogowe: 50001230, 2-0-037-00
Zastosowanie, pasuje do: ?? ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ?? Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka): – wysoka odporność na oleje i temperaturę – elastyczna konstrukcja zapewniająca idealne przyleganie – trwałe uszczelnienie komory zaworowej – łatwy montaż i demontaż – pełna zgodność wymiarowa z oryginalną pokrywą
Porada serwisowa: Przed montażem oczyścić powierzchnię pokrywy i głowicy z pozostałości starej uszczelki i oleju. Nie stosować dodatkowych silikonów uszczelniających — mieszanka korkowo-gumowa działa najlepiej na sucho. Po dokręceniu pokrywy zaleca się sprawdzić szczelność po pierwszym uruchomieniu silnika.
Objawy uszkodzenia lub zużycia: – wycieki oleju z okolicy pokrywy zaworów – zapocenia na bloku i głowicy – przedostawanie się zanieczyszczeń do komory zaworowej – zwiększone zadymienie spowodowane spalaniem oleju
Skutki zaniedbania wymiany: – ubytek oleju i ryzyko niedostatecznego smarowania – zabrudzenie układu rozrządu pyłem i wilgocią – możliwość uszkodzenia elementów klawiatury – przyspieszone zużycie silnika oraz ryzyko poważniejszej awarii