MORPAK to polski producent uszczelek dla rolnictwa, motoryzacji i przemysłu.
Firma mieści się w miejscowości Łapino w województwie pomorskim (14 km od Gdańska).
Wytwórnia Uszczelek "MORPAK" jest wiodącym na rynku polskim producentem wysokiej klasy uszczelek silnikowych, skrzyń biegów, układów wydechowych, pokryw zaworów oraz mis olejowych dla przemysłu motoryzacyjnego, rolnictwa i górnictwa.
MORPAK powstał w 1946 roku w Sopocie, w 1950 został upaństwowiony by znów stać się prywatną wytwórnią uszczelek w 2008 roku a od 2010 roku funkcjonuje jako „MORPAK” Paweł Jaworski.
Opis produktu
Opis produktu
Uszczelka głowicy silnika S-312C z obrzeżem miedzianym do Ursus C-330, zapewniająca szczelność komór spalania i kanałów wodnych, montowana między blokiem a głowicą; pasuje do ciągnika Ursus C-330 Opis produktu Uszczelka głowicy z obrzeżem miedzianym przeznaczona do silnika S-312C stosowanego w ciągnikach Ursus C-330. Odpowiada za szczelne oddzielenie komór spalania od kanałów olejowych i wodnych, stabilizując pracę jednostki napędowej. Wykonana z trwałego materiału wielowarstwowego z wzmocnionymi pierścieniami miedzianymi, zapewnia dużą odporność na temperaturę i ciśnienie.
Specyfikacja techniczna – Typ: uszczelka głowicy silnika S-312C – Konstrukcja: wielowarstwowa MLS z obrzeżem miedzianym – Materiał: kompozyt wysokotemperaturowy + pierścienie miedziane – Funkcja: uszczelnienie komór spalania oraz kanałów olejowych i wodnych – Montaż: pomiędzy blokiem silnika a głowicą – Kompatybilność: silnik S-312C, 2 cylindry
Numery katalogowe : 42022090, 42022040
Zastosowanie, pasuje do – ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry Zalety produktu (charakterystyka) – obrzeże miedziane zapewnia zwiększoną szczelność komór spalania – odporność na wysoką temperaturę i odkształcenia – wysoka trwałość materiału MLS – zgodność wymiarowa z oryginałem – prosta i szybka instalacja
Porada serwisowa Powierzchnie bloku i głowicy należy dokładnie oczyścić, sprawdzić płaskość oraz nie stosować żadnych silikonów ani dodatków uszczelniających. Nakrętki głowicy dokręcać etapami zgodnie z sekwencją od środka na zewnątrz. Po pierwszych godzinach pracy silnika warto skontrolować moment dokręcenia.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – przedmuchy spalin spod głowicy – ubywanie płynu chłodniczego – biały dym z układu wydechowego – spadek kompresji i trudności z rozruchem – emulsja olejowa lub wycieki na styku głowicy
Skutki zaniedbania wymiany – przegrzewanie jednostki napędowej – uszkodzenie głowicy lub powierzchni bloku – spadek mocy i zwiększone spalanie – ryzyko poważnej awarii i zatarcia silnika