MORPAK to polski producent uszczelek dla rolnictwa, motoryzacji i przemysłu.
Firma mieści się w miejscowości Łapino w województwie pomorskim (14 km od Gdańska).
Wytwórnia Uszczelek "MORPAK" jest wiodącym na rynku polskim producentem wysokiej klasy uszczelek silnikowych, skrzyń biegów, układów wydechowych, pokryw zaworów oraz mis olejowych dla przemysłu motoryzacyjnego, rolnictwa i górnictwa.
MORPAK powstał w 1946 roku w Sopocie, w 1950 został upaństwowiony by znów stać się prywatną wytwórnią uszczelek w 2008 roku a od 2010 roku funkcjonuje jako „MORPAK” Paweł Jaworski.
Opis produktu
Opis produktu
Uszczelka głowicy silnika całomiedziana wzmacniana, zapewniająca szczelność komory spalania oraz kanałów olejowych i chłodzących; montowana pomiędzy blokiem a głowicą ciągnika Ursus C-330
Opis produktu Całomiedziana uszczelka głowicy do Ursus C-330, wykonana z wysokiej jakości miedzi o zwiększonej odporności cieplnej i doskonałej plastyczności. Zapewnia szczelne połączenie głowicy z blokiem silnika, stabilną pracę komory spalania oraz ochronę przed wyciekami oleju i płynu chłodzącego. Konstrukcja miedziana dobrze dopasowuje się do powierzchni, kompensując nierówności. Specyfikacja techniczna Materiał: miedź pełna (całomiedziana) Typ: uszczelka głowicy jednowarstwowa miedziana Średnice cylindrów: dopasowane do silnika S-312C Miejsce montażu: pomiędzy blokiem silnika a głowicą Funkcja: zapewnienie szczelności komory spalania oraz kanałów olejowych i chłodzących Numery katalogowe : 42022090, 01-22766-CU
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) bardzo wysoka odporność na temperaturę i ciśnienie idealna plastyczność miedzi zapewnia doskonałe doszczelnienie odporność na odkształcenia i korozję precyzyjne otwory dopasowane do kanałów chłodzenia i smarowania zgodność wymiarowa z oryginalnym osprzętem C-330
Porada serwisowa Przed montażem należy dokładnie oczyścić powierzchnie styku bloku i głowicy. Uszczelkę montować wyłącznie na sucho, bez silikonów czy past. Po dokręceniu głowicy zaleca się ponowne sprawdzenie momentów po pierwszym nagrzaniu silnika. Niewskazane jest ponowne użycie uszczelki.
Objawy uszkodzenia lub zużycia przedmuchy spalin pomiędzy cylindrami wycieki płynu chłodzącego lub oleju na zewnątrz silnika spadek mocy i niestabilna praca silnika pienienie oleju lub mieszanie się płynu chłodzącego z olejem
Skutki zaniedbania wymiany przegrzewanie silnika i utrata kompresji możliwość uszkodzenia głowicy lub bloku zwiększone zużycie paliwa i spadek mocy ryzyko poważnej awarii, włącznie z zatarciem jednostki napędowej