• Opakowanie zbiorcze: 1 szt.
  • Waga: 0.087kg
  • VAT: 23%
  • Nr Farmeo: CA00-160
  • Nr handlowy: 50001730, 20062030, 42032101, 50001730R1
  • Kod EAN: 5906872014815
  • Drukuj
33,10 zł 26,91 zł netto
Do koszyka
O producencie

O producencie

Firma produkcyjna Bimet jest dziś częścią globalnego koncernu, zatrudnia 800 osób i produkuje dla największych marek na świecie.
A wszystko zaczęło się w 1945 roku kiedy to powstała Wytwórnia Łożysk Ślizgowych. Na początku lat 90-tych XX wieku większość akcji przedsiębiorstwa od Skarbu Państwa odkupiła spółka pracownicza Inwest Bimet i banki komercyjne. W 1998 przedsiębiorstwo zostało sprzedane firmie Federal-Mogul Corporation, amerykańskiej korporacji z siedzibą w Southfield.
Obecnie pod nazwą Federal-Mogul Bimet w Gdańsku (województwo pomorskie) produkuje proszki brązów bezołowiowych oraz taśmy bimetalowe, a z nich łożyska ślizgowe: panewki oraz tuleje. Prawie 100 proc. produkcji OEM firma eksportuje, głównie do krajów europejskich.
Opis produktu

Opis produktu

Tulejka korbowodu R1 bimetaliczna do główki korbowodu silnika Ursus C-330, zapewniająca prowadzenie sworznia tłokowego i stabilną współpracę układu korbowo–tłokowego podczas pracy silnika

OPIS PRODUKTU
Tulejka R1 to element bimetaliczny montowany w główce korbowodu, odpowiedzialny za precyzyjne prowadzenie sworznia tłokowego.
Zapewnia stabilną pracę układu korbowego, zmniejsza tarcie i przenosi obciążenia dynamiczne podczas pracy silnika.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Typ: tulejka korbowodu R1
Materiał: bimetal (stal + warstwa ślizgowa)
Konstrukcja: rolowana, cylindryczna
Montaż: wcisk, następnie roztaczanie do wymiaru nominalnego sworznia
Funkcja: prowadzenie sworznia tłokowego w główce korbowodu

NUMERY KATALOGOWE:
50001731, 20062030

ZASTOSOWANIE, PASUJE DO
ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry

ZALETY PRODUKTU
– wysoka odporność na ścieranie i przegrzewanie
– precyzyjne prowadzenie sworznia tłokowego
– stabilna praca układu korbowego nawet przy dużych obciążeniach
– trwała warstwa ślizgowa zapewniająca minimalne tarcie
– zgodność wymiarowa z oryginalnym układem korbowym

PORADA SERWISOWA
Po wprasowaniu tulejkę należy zawsze roztoczyć do wymiaru nominalnego sworznia.
Zaleca się kontrolę luzu montażowego oraz zastosowanie właściwego oleju podczas pierwszego uruchomienia silnika.

OBJAWY ZUŻYCIA
– metaliczne stukanie z okolic głowicy i bloku
– wyczuwalny luz na sworzniu tłokowym
– spadek kompresji lub mocy silnika
– niestabilna praca na wolnych obrotach

SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY
– ryzyko zatarcia sworznia tłokowego
– uszkodzenie korbowodu lub tłoka
– przyspieszone zużycie układu korbowo–tłokowego
– możliwość poważnej awarii i unieruchomienia silnika

Dane techniczne

Dane techniczne

Producent: Bimet
Zamienniki
POLECANE