Firma produkcyjna Bimet jest dziś częścią globalnego koncernu, zatrudnia 800 osób i produkuje dla największych marek na świecie. A wszystko zaczęło się w 1945 roku kiedy to powstała Wytwórnia Łożysk Ślizgowych. Na początku lat 90-tych XX wieku większość akcji przedsiębiorstwa od Skarbu Państwa odkupiła spółka pracownicza Inwest Bimet i banki komercyjne. W 1998 przedsiębiorstwo zostało sprzedane firmie Federal-Mogul Corporation, amerykańskiej korporacji z siedzibą w Southfield. Obecnie pod nazwą Federal-Mogul Bimet w Gdańsku (województwo pomorskie) produkuje proszki brązów bezołowiowych oraz taśmy bimetalowe, a z nich łożyska ślizgowe: panewki oraz tuleje. Prawie 100 proc. produkcji OEM firma eksportuje, głównie do krajów europejskich.
Opis produktu
Opis produktu
Tulejka korbowodu R1 bimetaliczna do główki korbowodu silnika Ursus C-330, zapewniająca prowadzenie sworznia tłokowego i stabilną współpracę układu korbowo–tłokowego podczas pracy silnika
OPIS PRODUKTU Tulejka R1 to element bimetaliczny montowany w główce korbowodu, odpowiedzialny za precyzyjne prowadzenie sworznia tłokowego. Zapewnia stabilną pracę układu korbowego, zmniejsza tarcie i przenosi obciążenia dynamiczne podczas pracy silnika.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: tulejka korbowodu R1 Materiał: bimetal (stal + warstwa ślizgowa) Konstrukcja: rolowana, cylindryczna Montaż: wcisk, następnie roztaczanie do wymiaru nominalnego sworznia Funkcja: prowadzenie sworznia tłokowego w główce korbowodu
NUMERY KATALOGOWE: 50001731, 20062030
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – wysoka odporność na ścieranie i przegrzewanie – precyzyjne prowadzenie sworznia tłokowego – stabilna praca układu korbowego nawet przy dużych obciążeniach – trwała warstwa ślizgowa zapewniająca minimalne tarcie – zgodność wymiarowa z oryginalnym układem korbowym
PORADA SERWISOWA Po wprasowaniu tulejkę należy zawsze roztoczyć do wymiaru nominalnego sworznia. Zaleca się kontrolę luzu montażowego oraz zastosowanie właściwego oleju podczas pierwszego uruchomienia silnika.
OBJAWY ZUŻYCIA – metaliczne stukanie z okolic głowicy i bloku – wyczuwalny luz na sworzniu tłokowym – spadek kompresji lub mocy silnika – niestabilna praca na wolnych obrotach
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – ryzyko zatarcia sworznia tłokowego – uszkodzenie korbowodu lub tłoka – przyspieszone zużycie układu korbowo–tłokowego – możliwość poważnej awarii i unieruchomienia silnika