Firma produkcyjna Bimet jest dziś częścią globalnego koncernu, zatrudnia 800 osób i produkuje dla największych marek na świecie. A wszystko zaczęło się w 1945 roku kiedy to powstała Wytwórnia Łożysk Ślizgowych. Na początku lat 90-tych XX wieku większość akcji przedsiębiorstwa od Skarbu Państwa odkupiła spółka pracownicza Inwest Bimet i banki komercyjne. W 1998 przedsiębiorstwo zostało sprzedane firmie Federal-Mogul Corporation, amerykańskiej korporacji z siedzibą w Southfield. Obecnie pod nazwą Federal-Mogul Bimet w Gdańsku (województwo pomorskie) produkuje proszki brązów bezołowiowych oraz taśmy bimetalowe, a z nich łożyska ślizgowe: panewki oraz tuleje. Prawie 100 proc. produkcji OEM firma eksportuje, głównie do krajów europejskich.
Opis produktu
Opis produktu
Tulejka korbowodu nominalna bimetaliczna do silnika Ursus C-330, zapewniająca precyzyjne prowadzenie sworznia tłokowego i stabilną pracę korbowodu w układzie korbowo-tłokowym podczas obciążenia
Opis produktu Tulejka korbowodu bimetaliczna w wymiarze nominalnym przeznaczona do silników Ursus C-330. Odpowiada za prowadzenie sworznia tłokowego i utrzymanie prawidłowej osiowości pracy korbowodu. Konstrukcja bimetaliczna zapewnia wysoką odporność na tarcie, temperaturę i długotrwałą eksploatację.
Specyfikacja techniczna – Typ: tulejka korbowodu, nominalna – Materiał: bimetal (stal + warstwa ślizgowa) – Zastosowanie: gniazdo sworznia tłokowego w korbowodzie – Montaż: wcisk w oko korbowodu, wymagane roztaczanie po montażu – Odporność: wysoka odporność na przegrzanie i zatarcia Numery katalogowe : 50001730, 20062000
Zastosowanie, pasuje do – Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka trwałość dzięki technologii bimetalicznej – dokładny wymiar nominalny gwarantujący poprawny montaż – stabilne prowadzenie sworznia bez powstawania luzów – odporność na przeciążenia i przegrzewanie – pełna zgodność konstrukcyjna z oryginałem
Porada serwisowa Tulejkę należy wprasować w korbowód, a następnie roztoczyć do wymiaru współpracującego ze sworzniem tłokowym. Po montażu konieczne jest sprawdzenie osiowości korbowodu oraz luzu roboczego. Zaleca się użycie smaru montażowego podczas wprasowywania.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – stuki w okolicy układu korbowego – wyczuwalny luz na sworzniu tłokowym – ślady zatarć, przegrzania lub wytarcia warstwy ślizgowej – pogorszenie pracy silnika i zwiększony hałas
Skutki zaniedbania wymiany – ryzyko zatarcia sworznia tłokowego – uszkodzenie korbowodu i cylindra – utrata mocy i kompresji silnika – możliwość poważnej awarii układu korbowo-tłokowego