MAHLE to powszechnie znana marka w motoryzacji, która należy do niemieckiego producenta części samochodowych MAHLE GmbH ze Stuttgartu w Niemczech.
MAHLE pochodzi od nazwiska założycieli czyli Hermanna i Ernsta Mahle, którzy wspólnie pracowali od 1922 roku w fabryce tłoków o nazwie Versuchsbau Hellmuth Hirth.
W owym czasie tłoki silnikowe były wykonywane z żeliwa. W 1927 roku firma opracowała pierwszy tłok o kontrolowanej rozprężalności, następnie tłoki z aluminiowymi pierścieniami do silników Diesla.
W 1938 roku nastąpiło przekształcenie zakładu w MAHLE KG, wprowadzono logo firmy, a efektem dalszych prac rozwojowych opracowano i wyprodukowano alumioniowe cylindry z powłokami chromowanymi.
W 1999 roku niemiecka firma MAHLE, przejęła polskiego producenta tłoków silnikowych WYTWÓRNIĘ SPRZĘTU MECHANICZNEGO (WSM) KROTOSZYN, która od lat 50-tych XX wieku, w Krotoszynie, produkowała elementy silników spalinowych, także na rzecz firm motoryzacyjnych jak FORD czy GENERAL MOTORS.
Opis produktu
Opis produktu
Tuleja cylindrowa silnika S-312 Q-102 mm Mahle, wzmacniana i honowana, odpowiedzialna za utrzymanie kompresji i prowadzenie tłoka w układzie cylindrowo-tłokowym ciągników Ursus C-330/C-330M Opis produktu Tuleja cylindrowa Mahle do silnika Ursus S-312 to element najwyższej klasy jakości OE, zapewniający prawidłową kompresję, chłodzenie oraz współpracę tłoka z pierścieniami. Wykonana z odpornej stali stopowej i precyzyjnie honowana, gwarantuje trwałość, stabilność wymiarową oraz długą żywotność silnika nawet przy intensywnej pracy.
Specyfikacja techniczna Typ: tuleja cylindrowa silnika Średnica wewnętrzna: Q-102 mm (standard) Wysokość: standardowa do S-312 Materiał: stal stopowa, hartowana i honowana Zastosowanie: układ cylindrowo-tłokowy, współpracuje z tłokiem i pierścieniami silnika Silnik: Ursus S-312, 2 cylindry, chłodzony cieczą
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – jakość OE Mahle gwarantująca najwyższą trwałość – precyzyjne honowanie poprawiające smarowanie i docieranie – odporność na przegrzewanie i zużycie ścierne – idealna zgodność wymiarowa z oryginałem – stabilna kompresja i poprawa kultury pracy silnika
Porada serwisowa Przed montażem należy dokładnie oczyścić gniazdo tulei i skontrolować jego wymiar oraz owalizację. Tuleję montować na nowych oringach, stosując cienką warstwę oleju. Po wymianie zaleca się docieranie silnika z ograniczonym obciążeniem przez pierwsze 10–20 godzin.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – spadek kompresji i utrudniony rozruch – nadmierne dymienie oraz zwiększone zużycie oleju – rysy, matowienie lub przegrzania na gładzi tulei – głośna praca tłoka (tzw. dzwonienie) przy zimnym silniku – wyraźna utrata mocy pod obciążeniem
Skutki zaniedbania wymiany – ryzyko zatarcia tłoka i uszkodzenia pierścieni – nadmierne obciążenie wału i panewek – zwiększone spalanie paliwa i oleju – możliwość całkowitego zniszczenia silnika wymagającego generalnego remontu