Kolor biało-czerwony zarezerwowany jest wyłącznie dla produktów polskich producentów i dystrybutorów.
Pod marką POLSKI PRODUKT występują głównie produkty małych i średnich POLSKICH firm, które swoje siedziby i działalności rozlokowali w Polsce. POLSKI PRODUKT, to wskazanie na rodzime produkty.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Tłumik TURBO emaliowany montowany na obejmę stosowany w układzie wydechowym ciągników Zetor wyposażonych w silniki z doładowaniem. Odpowiada za efektywne tłumienie hałasu oraz prawidłowy przepływ spalin przy zwiększonym ciśnieniu charakterystycznym dla wersji Turbo. Emaliowana powierzchnia zewnętrzna zwiększa odporność na korozję, temperaturę i uszkodzenia mechaniczne.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: tłumik TURBO na obejmę – Powierzchnia: emalia odporna na korozję i temperaturę – Średnica nasadzenia: 62 mm – Montaż: obejma tłumika na kolanku lub rurze wydechowej – Konstrukcja: komora tłumiąca dostosowana do pracy z turbosprężarką – Funkcja: redukcja hałasu i stabilizacja ciśnienia w układzie wydechowym
Zalety produktu (charakterystyka) – przystosowanie do pracy w układzie Turbo o wyższym ciśnieniu spalin – trwała emaliowana powłoka odporna na rdzę i uszkodzenia – poprawne tłumienie hałasu przy zachowaniu przepływu dla silników Turbo – precyzyjne dopasowanie średnicy nasadzenia 62 mm – montaż bez przeróbek w oryginalnym układzie wydechowym Zetora
Porada serwisowa Przed montażem skontroluj stan obejmy oraz kolanka wydechowego – zużyta obejma może powodować niepewne trzymanie tłumika i drgania. Po założeniu tłumika zaleca się dokręcić obejmę równomiernie oraz uruchomić silnik na biegu jałowym w celu sprawdzenia szczelności. W przypadku modeli Turbo ważne jest sprawdzenie także przewodu odprowadzającego spaliny z turbosprężarki.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wzrost hałasu pracy silnika – pogorszone odprowadzanie spalin przy obciążeniu – widoczne pęknięcia obudowy tłumika – drgania i luz na obejmie mocującej – syczenie lub przedmuchy przy łączeniu
Skutki zaniedbania wymiany – zwiększone obciążenie i temperatura w okolicy turbosprężarki – możliwość rozszczelnienia układu i spadku mocy silnika – uszkodzenie kolanka lub obejmy wydechu – ryzyko przegrzania sąsiednich elementów i przewodów