MARGO jest polskim producentem części zamiennych do ciągników rolniczych.
Firma powstała w 1969 roku, założona przez Jerzego Tyrakowskiego w miejscowości Nowe Skalmierzyce w województwie wielkopolskim (7 km od Kalisza).
Przez dłuży czas nosiła nazwę Wytwarzanie Części Zamiennych i Akcesoriów do Pojazdów Mechanicznych i stopniowo się przekształcała z małego warsztatu ślusarskiego zatrudniającego kilka osób w prężne przedsiębiorstwo. Na początku działaności zaczęto produkować progi i części samochodowe ale ponieważ oferta w tym zakresie dotyczyła wyrobów krajowego przemysłu motoryzacyjnego z czasem uległa naturalnemu wygaszeniu.
Obecnie głównymi produktami firmy są tłumiki do ciągników oraz części zamienne takie jak błotniki, kątowniki, nasadki, rury, oblachowania maski i kabiny.
MARGO posiada szeroki park maszynowy oraz wyspecjalizowanych fachowców. Swoje wyroby wykonuje z najwyższej jakości surowców zakupywanych od znanych w kraju dostawców.
Przekłada się to na jakość produkcji.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Tłumik okrągły krótki emaliowany nasadzany stosowany w układzie wydechowym ciągników Zetor serii 2011–6945. Odpowiada za redukcję hałasu oraz prawidłowe odprowadzanie spalin, a dzięki konstrukcji nasadzanej montuje się go bezpośrednio na rurę wydechową. Emaliowana powierzchnia chroni przed korozją, wysoką temperaturą i uszkodzeniami mechanicznymi, zapewniając długą żywotność elementu.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: tłumik okrągły krótki, nasadzany – Długość całkowita: 92 cm – Średnica wewnętrzna: 46 mm – Montaż: nasadzany na rurę wydechową – Powierzchnia: emalia wysokotemperaturowa – Funkcja: tłumienie hałasu i stabilizacja przepływu spalin – Konstrukcja: komora tłumiąca o zwartej, krótkiej budowie
Zalety produktu (charakterystyka) – szybki montaż dzięki konstrukcji nasadzanej – trwała emaliowana powierzchnia odporna na wysoką temperaturę – skuteczne tłumienie hałasu w kompaktowej formie – idealne dopasowanie do rur o średnicy 46 mm – wysoka odporność na korozję i uszkodzenia mechaniczne
Porada serwisowa Przed montażem oczyść rurę wydechową z nagaru i korozji, aby zapewnić odpowiednią szczelność. Jeśli połączenie jest zbyt luźne, zastosuj opaskę zaciskową lub uszczelkę grafitową. Po zamontowaniu uruchom silnik i skontroluj szczelność w miejscu nasadzenia na biegu jałowym i pod niewielkim obciążeniem.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wyraźny wzrost hałasu układu wydechowego – pęknięcia lub rozwarstwienia tłumika – przedmuchy lub sadza w miejscu połączenia – drgania i luz tłumika podczas pracy
Skutki zaniedbania wymiany – ryzyko oderwania tłumika podczas jazdy – nadmierny hałas i nieprawidłowy przepływ spalin – szybsze zużycie rury wydechowej i elementów sąsiednich – możliwość uszkodzenia maski lub instalacji blisko układu wydechowego