MARGO jest polskim producentem części zamiennych do ciągników rolniczych.
Firma powstała w 1969 roku, założona przez Jerzego Tyrakowskiego w miejscowości Nowe Skalmierzyce w województwie wielkopolskim (7 km od Kalisza).
Przez dłuży czas nosiła nazwę Wytwarzanie Części Zamiennych i Akcesoriów do Pojazdów Mechanicznych i stopniowo się przekształcała z małego warsztatu ślusarskiego zatrudniającego kilka osób w prężne przedsiębiorstwo. Na początku działaności zaczęto produkować progi i części samochodowe ale ponieważ oferta w tym zakresie dotyczyła wyrobów krajowego przemysłu motoryzacyjnego z czasem uległa naturalnemu wygaszeniu.
Obecnie głównymi produktami firmy są tłumiki do ciągników oraz części zamienne takie jak błotniki, kątowniki, nasadki, rury, oblachowania maski i kabiny.
MARGO posiada szeroki park maszynowy oraz wyspecjalizowanych fachowców. Swoje wyroby wykonuje z najwyższej jakości surowców zakupywanych od znanych w kraju dostawców.
Przekłada się to na jakość produkcji.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Tłumik okrągły długi emaliowany z kołnierzem 3-śrubowym przeznaczony do układu wydechowego ciągników Zetor serii 5211–7745. Odpowiada za skuteczne tłumienie hałasu oraz prawidłowe odprowadzanie spalin, a dzięki emaliowanej powierzchni charakteryzuje się zwiększoną odpornością na korozję, temperaturę i uszkodzenia mechaniczne. Wydłużona konstrukcja (143 cm) zapewnia cichszą pracę silnika w pełnym zakresie obciążenia.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: tłumik okrągły długi, emaliowany – Długość całkowita: 143 cm – Mocowanie: kołnierz 3-śrubowy – Rozstaw otworów: 80 x 80 x 80 mm – Śruby mocujące: M12 – Powierzchnia: emalia wysokotemperaturowa – Funkcja: tłumienie hałasu i stabilizacja przepływu spalin – Montaż: układ wydechowy ciągników Zetor serii 5211–7745
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii 5211–7745 – 5211, 5245 – 6211, 6245 – 7211, 7245, 7245H – 7711, 7745
Zalety produktu (charakterystyka) – wydłużona konstrukcja 143 cm zapewniająca skuteczniejsze tłumienie – emaliowana powierzchnia odporna na korozję i wysoką temperaturę – precyzyjne dopasowanie do kołnierza 3-śrubowego Zetora – stabilne mocowanie i redukcja drgań całego układu wydechowego – montaż zgodny z oryginalną geometrią układów Zetor
Porada serwisowa Przed montażem skontroluj stan kolanka oraz powierzchni kołnierza. Zużyte uszczelnienie lub nierówna powierzchnia styku mogą powodować przedmuchy. Zaleca się stosowanie nowych śrub M12 oraz równomierne dokręcenie ich na krzyż. Po montażu uruchom silnik i sprawdź szczelność połączenia.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wyraźnie zwiększony hałas pracy silnika – widoczne pęknięcia lub korozja zewnętrzna – przedmuchy na kołnierzu, sadza wokół połączenia – drgania lub opadanie tłumika podczas jazdy
Skutki zaniedbania wymiany – możliwość uszkodzenia kolanka wydechu lub kołnierza – zwiększone obciążenie akustyczne i nieprawidłowy przepływ spalin – przegrzewanie sąsiednich elementów układu – ryzyko oderwania tłumika w trakcie pracy maszyny