Kolor biało-czerwony zarezerwowany jest wyłącznie dla produktów polskich producentów i dystrybutorów.
Pod marką POLSKI PRODUKT występują głównie produkty małych i średnich POLSKICH firm, które swoje siedziby i działalności rozlokowali w Polsce. POLSKI PRODUKT, to wskazanie na rodzime produkty.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Tłumik typu „beczka” wygięty, emaliowany, mocowany na kołnierz 2-śrubowy, stosowany w układzie wydechowym ciągników Zetor serii 3320–7745. Odpowiada za skuteczne tłumienie hałasu, stabilny przepływ spalin oraz prawidłowe odprowadzenie ich ponad kabinę. Emaliowana powierzchnia charakteryzuje się wysoką odpornością na korozję, temperaturę i uszkodzenia mechaniczne, co zwiększa żywotność elementu w pracy polowej.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: tłumik „beczka” wygięty, emaliowany – Mocowanie: kołnierz 2-śrubowy – Średnica montażowa: 56 mm – Długość całkowita: 150 cm – Powierzchnia: emalia wysokotemperaturowa – Konstrukcja: komora tłumiąca typu „beczka” z wygiętą rurą wylotową – Funkcja: tłumienie hałasu i odprowadzanie spalin ponad kabinę
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii 3320–7745 – 3320, 3340 – 4320, 4340 – 5211, 5245 – 5320, 5340, 5340 H – 6211, 6245 – 6320, 6340 – 7211, 7245, 7245 H – 7711, 7745
Zalety produktu (charakterystyka) – skuteczna redukcja hałasu dzięki konstrukcji typu „beczka” – odporna na temperaturę i korozję powłoka emaliowana – stabilny przepływ spalin dzięki precyzyjnie ukształtowanemu wygięciu – pewne mocowanie na kołnierzu 2-śrubowym – dłuższa żywotność w porównaniu z tłumikami lakierowanymi
Porada serwisowa Przed montażem skontroluj stan kolanka oraz płaszczyzny przylegania kołnierza. Zaleca się zastosowanie nowej uszczelki oraz śrub o tej samej klasie twardości. Po montażu uruchom silnik i sprawdź szczelność na zimno oraz przy podwyższonych obrotach. W przypadku drgań warto skontrolować stan obejmy podtrzymującej tłumik.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – nadmierny hałas i metaliczne dźwięki z układu wydechowego – rozszczelnienie kołnierza, sadza wokół połączenia – pęknięcia obudowy tłumika lub przerdzewienia – drgania lub opadanie tłumika podczas pracy
Skutki zaniedbania wymiany – przegrzewanie rury wydechowej i kolanka – zwiększony hałas i nieprawidłowy przepływ spalin – ryzyko urwania tłumika podczas jazdy – uszkodzenia maski i instalacji znajdujących się w pobliżu układu wydechowego