MARGO jest polskim producentem części zamiennych do ciągników rolniczych.
Firma powstała w 1969 roku, założona przez Jerzego Tyrakowskiego w miejscowości Nowe Skalmierzyce w województwie wielkopolskim (7 km od Kalisza).
Przez dłuży czas nosiła nazwę Wytwarzanie Części Zamiennych i Akcesoriów do Pojazdów Mechanicznych i stopniowo się przekształcała z małego warsztatu ślusarskiego zatrudniającego kilka osób w prężne przedsiębiorstwo. Na początku działaności zaczęto produkować progi i części samochodowe ale ponieważ oferta w tym zakresie dotyczyła wyrobów krajowego przemysłu motoryzacyjnego z czasem uległa naturalnemu wygaszeniu.
Obecnie głównymi produktami firmy są tłumiki do ciągników oraz części zamienne takie jak błotniki, kątowniki, nasadki, rury, oblachowania maski i kabiny.
MARGO posiada szeroki park maszynowy oraz wyspecjalizowanych fachowców. Swoje wyroby wykonuje z najwyższej jakości surowców zakupywanych od znanych w kraju dostawców.
Przekłada się to na jakość produkcji.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Emaliowany tłumik wydechu typu beczka, z kołnierzem trójkątnym na 3 śruby. Przeznaczony do ciągników Zetor serii 3320–7745. Odpowiada za tłumienie hałasu oraz prawidłowe odprowadzanie spalin z jednostki napędowej. Korpus stalowy pokryty emalią zapewnia odporność na wysoką temperaturę i korozję, co przekłada się na długą trwałość i stabilną pracę układu wydechowego.
Specyfikacja techniczna – Typ: tłumik wydechu, prosty – Kołnierz: trójkątny, 3-otworowy – Długość całkowita: ok.1480 mm – Średnica montażowa (od strony kolektora): 51 mm – Średnica końcówki wydechu: 59 mm – Konstrukcja: stal emaliowana – Szerokość korpusu tłumika: ok. 150 mm
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka odporność na temperaturę dzięki powłoce emaliowanej – szczelne i pewne mocowanie dzięki kołnierzowi trójkątnemu – skuteczne wyciszenie pracy silnika – odporność na korozję i uszkodzenia mechaniczne – pełna zgodność wymiarowa z oryginalnymi tłumikami Zetor
Porada serwisowa Podczas montażu zaleca się wykorzystanie nowej uszczelki kołnierza oraz użycie śrub o podwyższonej odporności cieplnej. Po pierwszej godzinie pracy sprawdzić i dociągnąć połączenia.
Objawy zużycia lub uszkodzenia – wyraźny wzrost hałasu silnika – widoczne pęknięcia lub przepalenia korpusu – korozja w rejonie kołnierza lub łączeń – drgania lub stukanie tłumika podczas pracy
Skutki zaniedbania wymiany – obniżenie komfortu pracy operatora – ryzyko nieszczelności układu wydechowego – możliwość uszkodzenia rury wydechowej lub kolektora