MARGO jest polskim producentem części zamiennych do ciągników rolniczych.
Firma powstała w 1969 roku, założona przez Jerzego Tyrakowskiego w miejscowości Nowe Skalmierzyce w województwie wielkopolskim (7 km od Kalisza).
Przez dłuży czas nosiła nazwę Wytwarzanie Części Zamiennych i Akcesoriów do Pojazdów Mechanicznych i stopniowo się przekształcała z małego warsztatu ślusarskiego zatrudniającego kilka osób w prężne przedsiębiorstwo. Na początku działaności zaczęto produkować progi i części samochodowe ale ponieważ oferta w tym zakresie dotyczyła wyrobów krajowego przemysłu motoryzacyjnego z czasem uległa naturalnemu wygaszeniu.
Obecnie głównymi produktami firmy są tłumiki do ciągników oraz części zamienne takie jak błotniki, kątowniki, nasadki, rury, oblachowania maski i kabiny.
MARGO posiada szeroki park maszynowy oraz wyspecjalizowanych fachowców. Swoje wyroby wykonuje z najwyższej jakości surowców zakupywanych od znanych w kraju dostawców.
Przekłada się to na jakość produkcji.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Tłumik typu „beczka” prosty, emaliowany, mocowany na kołnierz 2-śrubowy, stosowany w układzie wydechowym ciągników Zetor serii 3320–7745. Odpowiada za skuteczne tłumienie hałasu, stabilny przepływ spalin oraz prawidłowe odprowadzenie ich ponad kabinę. Emaliowana powierzchnia charakteryzuje się wysoką odpornością na korozję, temperaturę i uszkodzenia mechaniczne, co zwiększa żywotność elementu w pracy polowej.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: tłumik „beczka” prosty, emaliowany – Mocowanie: kołnierz 2-śrubowy – Średnica montażowa: 56 mm – Długość całkowita: 150 cm – Powierzchnia: emalia wysokotemperaturowa – Konstrukcja: komora tłumiąca typu „beczka” – Funkcja: tłumienie hałasu i odprowadzanie spalin ponad kabinę
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor serii 3320–7745 – 3320, 3340 – 4320, 4340 – 5211, 5245 – 5320, 5340, 5340 H – 6211, 6245 – 6320, 6340 – 7211, 7245, 7245 H – 7711, 7745
Zalety produktu (charakterystyka) – skuteczna redukcja hałasu dzięki konstrukcji typu „beczka” – odporna na temperaturę i korozję powłoka emaliowana – stabilny przepływ spalin dzięki precyzyjnie ukształtowanemu wygięciu – pewne mocowanie na kołnierzu 2-śrubowym – dłuższa żywotność w porównaniu z tłumikami lakierowanymi
Porada serwisowa Przed montażem skontroluj stan kolanka oraz płaszczyzny przylegania kołnierza. Zaleca się zastosowanie nowej uszczelki oraz śrub o tej samej klasie twardości. Po montażu uruchom silnik i sprawdź szczelność na zimno oraz przy podwyższonych obrotach. W przypadku drgań warto skontrolować stan obejmy podtrzymującej tłumik.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – nadmierny hałas i metaliczne dźwięki z układu wydechowego – rozszczelnienie kołnierza, sadza wokół połączenia – pęknięcia obudowy tłumika lub przerdzewienia – drgania lub opadanie tłumika podczas pracy
Skutki zaniedbania wymiany – przegrzewanie rury wydechowej i kolanka – zwiększony hałas i nieprawidłowy przepływ spalin – ryzyko urwania tłumika podczas jazdy – uszkodzenia maski i instalacji znajdujących się w pobliżu układu wydechowego