MAGNETON to marka znana na całym świecie jako producent wyposażenia elektrycznego do pojazdów silnikowych, takiego jak alternatory, rozruszniki czy przekaźniki.
Zlokalizowana jest w miejscowości Kroměříž we wschodnich Czechach, 57 km od Brna a 100 km od Cieszyna.
Firma powstała w 1926 roku jako producent produktów zapłonu elektromagnetycznego a następnie elektrycznych urządzeń silnikowych do samochodów (Skoda, Tatra).
Znacjonalizowana w 1945 roku produkowała, jako jeden z pierwszych producentów na świecie, produkty bezkontaktowego zapłonu elektronicznego a od 1987 roku bezstykowego zapłonu półprzewodnikowego do silników czterocylindrowych.
W 1994 roku MAGNETON stał się akcyjną spółką giełdową a w 1999 roku stał się partnerem handlowym amerykańskiej firmy John Deere.
W 2010 roku 100% akcji przejęła czeska grupa Rovina Group a.s., w której to portfelu MAGNETON jest jedną z kilkunastu firm reprezentujących wiele różnych branż handlowo-produkcyjnych.
Opis produktu
Opis produktu
Nazwa produktu Tarcza tylna rozrusznika Magneton do Zetor 5211, Zetor 6211, Zetor 7211; aluminiowa pokrywa tylna z tuleją prowadzącą wałka i gniazdami szczotkowymi do rozruszników Magneton
Opis produktu Tylna tarcza rozrusznika stosowana w rozrusznikach Magneton montowanych w ciągnikach Zetor. Odpowiada za stabilne prowadzenie wałka wirnika, prawidłowe osadzenie szczotek oraz utrzymanie właściwego położenia elementów elektrycznych i mechanicznych. Wykonana z odpornego stopu aluminium z wprasowaną tuleją prowadzącą.
Specyfikacja techniczna Materiał: aluminium Tuleja prowadząca: brąz spiekany Kompatybilność: rozruszniki Magneton Mocowanie: fabryczny standard Zetor Stan: nowa część zamienna
Zalety produktu (charakterystyka) – precyzyjne prowadzenie wirnika – stabilna praca szczotek i poprawna przewodność – trwała aluminiowa konstrukcja – pełna zgodność wymiarowa z oryginałem – element niezbędny przy regeneracji rozrusznika
Porada serwisowa Przed montażem oczyść miejsce osadzenia i sprawdź luz tulei prowadzącej. Wymiana tarczy zalecana jest przy zużyciu gniazd szczotkowych, pęknięciach obudowy lub nadmiernym luzie wałka wirnika.