PRODUKT STANDARD reprezentuje produkty, które zostały zaprojektowane w celu spełnienia podstawowych jakościowo wymagań rynku i specyficznych potrzeb klienta w swoim zakresie przeznaczenia.
Charakteryzują się nienagannym wykonaniem i długą żywotnością co zostało sprawdzone i udowodnione w praktyce.
Opis produktu
Opis produktu
Nazwa produktu Stacyjka z kluczykiem z blokadą kierownicy do Zetor 5211, Zetor 7211, Ursus C-385, przełącznik zapłonu z zabezpieczeniem antykradzieżowym montowany w kolumnie kierowniczej; pasuje do ciągników Zetor i Ursus
Opis produktu Stacyjka z kluczykiem i mechaniczną blokadą kolumny kierownicy stosowana w ciągnikach Zetor i Ursus serii ciężkiej. Odpowiada za włączanie instalacji elektrycznej, rozruch silnika oraz zabezpieczenie maszyny przed nieautoryzowanym użyciem. Solidna obudowa oraz precyzyjny zamek gwarantują długą trwałość.
Specyfikacja techniczna Typ: stacyjka czteropozycyjna z blokadą Montaż: kolumna kierownicy Wyjścia elektryczne: zaciski standardu Zetor/Ursus Funkcje: odcięcie instalacji, zapłon, rozruch, blokada mechaniczna Materiał obudowy: metal + tworzywo odporne na uszkodzenia
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Zetor 5211–7745 (seria UR I) ciągniki Ursus C-385, 912, 1014 (seria ciężka)
Zalety produktu (charakterystyka) – wbudowana blokada kolumny kierownicy zwiększa bezpieczeństwo – wysoka odporność na zużycie i korozję – zgodne gniazdo elektryczne umożliwia szybki montaż – płynna praca zamka i wyraźne pozycje kluczyka – pełna kompatybilność ze stacyjnymi wiązkami Zetor/Ursus
Porada serwisowa Przed wymianą odłącz akumulator. Po montażu sprawdź wszystkie funkcje: zapłon, rozruch, pozycje kluczyka oraz działanie blokady kierownicy. Nie smaruj wnętrza zamka olejem – używaj wyłącznie dedykowanych preparatów do zamków.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – kluczyk zacina się lub obraca zbyt lekko – problemy z rozruchem mimo sprawnej instalacji – przerwy w zasilaniu przy pracy maszyny – brak działania blokady kierownicy
Skutki zaniedbania wymiany – ryzyko unieruchomienia ciągnika w trakcie pracy – możliwość przegrzewania instalacji przy luźnych stykach – utrata zabezpieczenia antykradzieżowego – przyspieszone zużycie rozrusznika i wiązki elektrycznej