MAGNETON to marka znana na całym świecie jako producent wyposażenia elektrycznego do pojazdów silnikowych, takiego jak alternatory, rozruszniki czy przekaźniki.
Zlokalizowana jest w miejscowości Kroměříž we wschodnich Czechach, 57 km od Brna a 100 km od Cieszyna.
Firma powstała w 1926 roku jako producent produktów zapłonu elektromagnetycznego a następnie elektrycznych urządzeń silnikowych do samochodów (Skoda, Tatra).
Znacjonalizowana w 1945 roku produkowała, jako jeden z pierwszych producentów na świecie, produkty bezkontaktowego zapłonu elektronicznego a od 1987 roku bezstykowego zapłonu półprzewodnikowego do silników czterocylindrowych.
W 1994 roku MAGNETON stał się akcyjną spółką giełdową a w 1999 roku stał się partnerem handlowym amerykańskiej firmy John Deere.
W 2010 roku 100% akcji przejęła czeska grupa Rovina Group a.s., w której to portfelu MAGNETON jest jedną z kilkunastu firm reprezentujących wiele różnych branż handlowo-produkcyjnych.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Rozrusznik z reduktorem 12V o mocy 2,7kW stosowany w ciągnikach Zetor Proxima, Forterra oraz serii 7520–10540. Odpowiada za pewne uruchamianie silnika w niskich temperaturach i pod obciążeniem. Wysokowydajny napęd zębaty Z-9 oraz przekładnia redukcyjna zapewniają szybki rozruch i niskie zapotrzebowanie prądowe.
Specyfikacja techniczna – Napięcie zasilania: 12V – Moc: 2,7kW – Typ rozrusznika: z przekładnią redukcyjną – Napęd zębnika: Z-9 – Kierunek pracy: prawoobrotowy – Montaż: przy silniku, w miejsce fabrycznego rozrusznika – Konstrukcja: kompaktowy korpus, wysoka odporność termiczna i mechaniczna – Zastosowanie: silniki wysokoprężne Zetor
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka moc rozruchowa 2,7kW – szybkie uruchamianie silnika w niskich temperaturach – niski pobór prądu dzięki reduktorowi – trwały mechanizm zębaty Z-9 – pełna zgodność wymiarowa z oryginalnym rozrusznikiem
Porada serwisowa Przed montażem oczyść powierzchnię styku rozrusznika z blokiem silnika, aby zapewnić prawidłowe uziemienie. Sprawdź również stan przewodu masowego i napięcie akumulatora — zbyt niska wartość powoduje wolny obrót. Po montażu wykonaj kilkukrotną próbę rozruchu.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wolny obrót lub brak reakcji – stukanie zębów o wieniec koła zamachowego – zapach przegrzania rozrusznika – iskrzenie lub nagrzewanie się przewodów
Skutki zaniedbania wymiany – trudności z odpalaniem silnika – możliwość uszkodzenia wieńca koła zamachowego – przeciążenie instalacji elektrycznej – ryzyko unieruchomienia maszyny w terenie