MAGNETO POWER jest marką znaną wśród producentów alternatorów i rozruszników do pojazdów rolniczych i samochodów osobowych.
Firma, powstała na początku lat 90-tych XX wieku posiadając wówczas zakład produkcyjny ok. 1000 m2 i dysponując zdolnością produkcyjną rzędu 70 tys. sztuk, w ciągu kolejnych dwóch dekad zwiększyła swoją powierzchnię do 35 tys. m2 i rozszerzyła swoją produkcję roczną do ponad 450 tys. sztuk.
Powstałe nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, pozwoliło błyskotliwie się rozwijać na przestrzeni ostatnich lat podążając za potrzebami rynków motoryzacyjnych, tak by zaoferować już ponad 300 rodzajów wysokiej jakości rozruszników i alternatorów.
MAGNETO POWER w Europie znana jest głównie w Europie Centralnej i Wschodniej a także w Rosji.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Rozrusznik z reduktorem 12V o mocy 2,7kW stosowany w ciągnikach Zetor Proxima, Forterra oraz serii 7520–10540. Odpowiada za pewne uruchamianie silnika w niskich temperaturach i pod obciążeniem. Wysokowydajny napęd zębaty Z-9 oraz przekładnia redukcyjna zapewniają szybki rozruch i niskie zapotrzebowanie prądowe.
Specyfikacja techniczna – Napięcie zasilania: 12V – Moc: 2,7kW – Typ rozrusznika: z przekładnią redukcyjną – Napęd zębnika: Z-9 – Kierunek pracy: prawoobrotowy – Montaż: przy silniku, w miejsce fabrycznego rozrusznika – Konstrukcja: kompaktowy korpus, wysoka odporność termiczna i mechaniczna – Zastosowanie: silniki wysokoprężne Zetor
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka moc rozruchowa 2,7kW – szybkie uruchamianie silnika w niskich temperaturach – niski pobór prądu dzięki reduktorowi – trwały mechanizm zębaty Z-9 – pełna zgodność wymiarowa z oryginalnym rozrusznikiem
Porada serwisowa Przed montażem oczyść powierzchnię styku rozrusznika z blokiem silnika, aby zapewnić prawidłowe uziemienie. Sprawdź również stan przewodu masowego i napięcie akumulatora — zbyt niska wartość powoduje wolny obrót. Po montażu wykonaj kilkukrotną próbę rozruchu.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wolny obrót lub brak reakcji – stukanie zębów o wieniec koła zamachowego – zapach przegrzania rozrusznika – iskrzenie lub nagrzewanie się przewodów
Skutki zaniedbania wymiany – trudności z odpalaniem silnika – możliwość uszkodzenia wieńca koła zamachowego – przeciążenie instalacji elektrycznej – ryzyko unieruchomienia maszyny w terenie