ZETOR to marka firmy Zetor Tractors a.s. – czeskiego producenta ciągników rolniczych, członka słowackiego HTC holding.
Zetor Tractors a.s. jest właścicielem czeskich firm: ZETOR KOVÁRNA, s.r.o., Zetor Havlíčkův Brod, a.s., oraz zagranicznych: Zetor Deutschland GmbH, Zetor Tractors Ireland Limited, Zetor UK Limited, ZETOR FRANCE Sarl, Zetor Polska Sp.z o.o., Zetor North America Inc., ZETOR Slovensko, s.r.o.
Pod marką ZETOR prezentowane są produkty oryginalne firmy ZETOR dystrybuowane przez jej przedstawicielstwo w Polsce tj. ZETOR Polska zlokalizowane w Kaliszu w województwie wielkopolskim.
Opis produktu
Opis produktu
Nazwa produktu Regulator napięcia alternatora 14V do Zetor Major, Proxima, Forterra; szczotkotrzymacz bez przewodu montowany w alternatorze 934754
Opis produktu Regulator napięcia alternatora ze zintegrowanym szczotkotrzymaczem przeznaczony do ciągników Zetor nowszej generacji. Stabilizuje napięcie ładowania oraz zapewnia właściwą pracę układu elektrycznego, chroniąc akumulator i instalację przed przeładowaniem. Konstrukcja bez przewodu ułatwia montaż bezpośrednio w obudowie alternatora.
Specyfikacja techniczna Napięcie regulacji: 14V Typ: regulator ze szczotkotrzymaczem Wykonanie: bez przewodów, montaż bezpośredni Materiał szczotek: grafit Zastosowanie: alternatory stosowane w Zetor po 2013 r. Układ pracy: 5,321
Numery katalogowe (zamienniki) 934754
Zastosowanie, pasuje do Zetor Major 80 Zetor Proxima (modele od 2013 r.) Zetor Proxima HSX Zetor Forterra (modele od 2013 r.)
Zalety produktu (charakterystyka) – stabilna regulacja napięcia i ochrona instalacji elektrycznej – trwałe szczotki grafitowe o długiej żywotności – szybki montaż bez dodatkowych przewodów – wysoka odporność na warunki pracy w ciągniku – pełna kompatybilność z alternatorami Zetora po 2013 r.
Porada serwisowa Przed montażem sprawdzić stan pierścieni ślizgowych alternatora oraz oczyścić gniazdo regulatora. Po montażu zaleca się pomiar napięcia ładowania – prawidłowa wartość powinna wynosić 13,8–14,4V przy pracy silnika.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – niestabilne napięcie i wahania jasności oświetlenia – brak ładowania akumulatora – komunikaty o błędach instalacji elektrycznej – nadmierne nagrzewanie alternatora
Skutki zaniedbania wymiany – rozładowanie lub uszkodzenie akumulatora – możliwość przepalenia żarówek oraz elementów instalacji – awarie alternatora prowadzące do kosztownej regeneracji – ryzyko unieruchomienia ciągnika w trakcie pracy