PAGUM to polski producent przewodów gumowych oraz z silikonu.
Firmą działa na rynku przetwórstwa tworzyw sztucznych od 1979 roku w miejscowości Borek Szlachecki w województwie małopolskim (11 km od Krakowa).
Firma od początku swojego istnienia zajmowała się produkcją przewodów gumowych oraz elementów metalowo-gumowych dla motoryzacji oraz rolnictwa. W miarę upływu czasu firma ciągle rozszerzała swój profil działalności i tak w dniu dzisiejszym z sukcesem zajmuje się przetwórstwem nie tylko gumy, ale również silikonu oraz tworzyw termoplastycznych dla branży motoryzacyjnej, rolniczej, AGD, elektrotechnicznej i wielu innych.
Długoletnie działanie na rynku oraz zdobyta wiedza pozwoliła na wyselekcjonowanie dostawców oraz stworzenie z nimi bardzo dobrych relacji, tak aby zapewnić jak najwyższą jakość produktu oraz jak najkrótsze terminy realizacji.
PAGUM posiada własne laboratorium wyposażone w odpowiedni sprzęt kontrolny oraz pomiarowy, który umożliwia zapewnienie odpowiednich standardów jakościowych.
Opis produktu
Opis produktu
Przewód chłodnicy górny zbrojony gumowy układu chłodzenia silnika, odporny na temperaturę i ciśnienie; do ciągników Ursus C-330, C-330M, łączący króciec głowicy z chłodnicą
Opis produktu Wzmocniony przewód gumowy (zbrojony) stosowany w górnej części układu chłodzenia silnika w Ursusie C-330. Odpowiada za transport gorącego płynu chłodzącego z głowicy silnika do chłodnicy, stabilizując pracę termiczną jednostki napędowej. Wykonany z odpornej na temperaturę i ciśnienie gumy przemysłowej.
Specyfikacja techniczna – Typ: przewód chłodnicy górny, zbrojony – Długość: ok. 320 mm – Średnica wewnętrzna: Q-28 mm – Materiał: guma wzmocniona oplotem tekstylnym – Odporność termiczna: do ok. 120°C – Montaż: połączenie króćca głowicy z górnym króćcem chłodnicy
Numery katalogowe: 50017032, Pagum
Zastosowanie, pasuje do: ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 3 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 3 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – Wzmocniona konstrukcja odporna na ciśnienie i deformacje – Stabilna praca w wysokiej temperaturze płynu chłodzącego – Precyzyjne dopasowanie do króćców układu chłodzenia – Łatwy i szybki montaż – Odporność na pękanie i starzenie materiału
Porada serwisowa Przy wymianie przewodu zaleca się montaż nowych opasek zaciskowych oraz kontrolę króćców. Po instalacji uzupełnić płyn chłodzący i odpowietrzyć układ. Przewód powinien pracować bez załamań i skręceń, aby nie ograniczać przepływu.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – Widoczne pęknięcia lub spuchnięcia gumy – Wycieki płynu chłodzącego na łączeniach – Przegrzewanie silnika – Zmiękczenie przewodu pod wpływem temperatury
Skutki zaniedbania wymiany – Przyspieszone przegrzewanie silnika – Możliwe uszkodzenie uszczelki pod głowicą – Utrata płynu chłodzącego i ryzyko zatarcia – Zatrzymanie pracy ciągnika w trakcie użytkowania