JŁ to inicjały Juliusza Łukasiewicza, który założył w Grodzisku Mazowieckim (27 km od Warszawy) zakład produkcyjny, w którym od 1986 roku produkuje prowadnice zaworów do silników spalinowych.
Ciągłe dążenie do poprawy jakości, nowoczesny park maszynowy, odpowiednio wyselekcjonowane surowce, wdrażanie nowoczesnych technologii oraz uzyskane doświadczenie sprawiają, że wyroby firmy od wielu lat cieszą się zaufaniem klientów, zarówno w kraju jak i za granicą.
Opis produktu
Opis produktu
Prowadnica zaworu ssącego i wydechowego silnika w komplecie 4 szt., do układu rozrządu w głowicy odpowiedzialna za prowadzenie trzonka zaworu; pasuje do Ursus C-330
OPIS PRODUKTU Prowadnica zaworu stabilizuje ruch trzonka zaworu, zapewniając jego osiowe prowadzenie oraz prawidłową szczelność gniazda. Pracuje w wysokiej temperaturze głowicy silnika i odpowiada za utrzymanie stałego luzu roboczego pomiędzy trzonkiem zaworu a jego otworem. Wykonana ze specjalnej stali o zwiększonej odporności na ścieranie i temperaturę.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: prowadnica zaworowa ssąca i wydechowa Materiał: stal stopowa hartowana Zastosowanie: układ rozrządu, głowica silnika Opakowanie: 4 sztuki (komplet na cały silnik) Funkcja: prowadzenie trzonków zaworów ssących i wydechowych
NUMERY KATALOGOWE: 50001020
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – zwiększona odporność na temperaturę i ścieranie – precyzyjne prowadzenie trzonka zaworu bez luzów bocznych – stabilna praca rozrządu i poprawa szczelności układu – wysoka trwałość w warunkach intensywnej eksploatacji – pełna zgodność wymiarowa z głowicą silnika C-330
PORADA SERWISOWA Przed montażem prowadnice należy lekko podgrzać, a gniazda w głowicy oczyścić z nagaru i resztek oleju. Po nabijaniu prowadnic wymagane jest rozwiercenie ich na odpowiedni wymiar oraz dotarcie zaworów. Zaleca się również kontrolę luzów zaworowych po pierwszych godzinach pracy.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – zwiększone zużycie oleju i dymienie na niebiesko – luz poprzeczny trzonka zaworu – stuki i nierówna praca silnika – wypalanie gniazd zaworowych – nieszczelność komory spalania
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – szybkie zużycie zaworów i prowadnic – spadek mocy i trudności z uruchamianiem silnika – przegrzewanie zaworów i ryzyko ich pęknięcia – poważne uszkodzenia głowicy i elementów rozrządu