Marka VIKRAM reprezentuje indyjską firmę AVR (Vikram) Valves, powstałą w 1975 roku w Indiach.
Firma jest renomowanym producentem wysokiej jakości zaworów silnikowych i komponentów do silników, obsługujących producentów OEM i rynek wtórny na rynku lokalnym i globalnym.
Oferta firmy obejmuje zawory silnikowe, prowadnice zaworów, gniazda zaworowe, zawleczki / tuleje zaciskowe i popychacze.
Zawory VIKRAM to jedne z najbardziej niezawodnych i godnych zaufania źródeł wysokiej jakości zaworów silnikowych i elementów układów napędowych dla szerokiej gamy branż, w tym dla producentów samochodów.
VIKRAM jest obecnie marką sprzedawaną na całym świecie od USA przez Wielką Brytanię, Niemcy, Chiny i Koreę Południową, choć w większości pod marką i w opakowaniu importera.
Opis produktu
Opis produktu
Prowadnica zaworu ssącego i wydechowego chromowana, hartowana precyzyjnie, zapewniająca prowadzenie trzonków zaworów oraz stabilną pracę rozrządu w głowicy silnika; pasuje do Ursus C-330
Opis produktu Chromowana prowadnica zaworu ssącego i wydechowego do Ursus C-330 odpowiada za właściwe prowadzenie trzonków zaworów w głowicy silnika, minimalizując ich zużycie i zapewniając szczelność komory spalania. Wykonana z hartowanej stali i pokryta warstwą chromu, gwarantuje wysoką trwałość, odporność na tarcie i temperaturę. Specyfikacja techniczna Materiał: stal hartowana chromowana Przeznaczenie: prowadzenie zaworów ssących i wydechowych Montaż: w gniazdach głowicy silnika Typ części: prowadnica zaworowa Cechy: wysoka odporność na ścieranie, precyzyjna średnica, stabilne prowadzenie trzonka zaworu
Numery katalogowe : 50001020
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 3 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – zwiększona odporność na tarcie dzięki chromowaniu – precyzyjne prowadzenie zaworów bez luzów – odporność na wysokie temperatury pracy silnika – dłuższa żywotność głowicy i zaworów – zgodność wymiarowa z oryginalnym układem
Porada serwisowa Przed montażem należy dokładnie oczyścić gniazdo w głowicy oraz sprawdzić średnicę wewnętrzną prowadnicy. Po jej instalacji zaleca się roztoczenie otworu do właściwego luzu zaworowego. Wymianę prowadnic najlepiej łączyć z docieraniem zaworów.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – nadmierny luz zaworów i stukanie w głowicy – zwiększone zużycie oleju (dymienie na niebiesko) – spadek kompresji i mocy – nierówna praca silnika na biegu jałowym – uszkodzone trzonki zaworów lub ślady przypaleń
Skutki zaniedbania wymiany – poważne zużycie zaworów i gniazd – utrata szczelności komory spalania – wzrost spalania i dymienia – ryzyko pęknięcia trzonka zaworu i uszkodzenia tłoka – kosztowny remont głowicy lub całego silnika