Pompa wody z piastą i kołnierzem napędu paska klinowego, kompletna z korpusem odlewanym i uszczelnieniem ceramicznym, do układu chłodzenia silnika Ursus C-330, C-335, S-312C, 2 cylindry
OPIS PRODUKTU Pompa wody Vodatech to element układu chłodzenia silnika, odpowiedzialny za cyrkulację płynu chłodniczego pomiędzy blokiem silnika a chłodnicą. Model z piastą napędu paska klinowego zapewnia pełną kompatybilność z silnikiem S-312C stosowanym w ciągnikach Ursus C-330 i C-335. Korpus wykonany z żeliwa szarego gwarantuje odporność na korozję i odkształcenia termiczne. Pompa jest kompletna i gotowa do montażu.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA – Typ: pompa wody kompletna z piastą – Średnica kołnierza piasty: Q-63 mm – Średnica króćca przyłączeniowego: Q-32 mm – Mocowanie: 4-otworowe do bloku silnika – Uszczelnienie: ceramiczne, dwuelementowe – Materiał korpusu: żeliwo szare – Napęd: pasek klinowy od koła pasowego wału korbowego
NUMERY KATALOGOWE 42083070,
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO: ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-335 z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU (CHARAKTERYSTYKA) – Wysoka wydajność tłoczenia i cyrkulacji płynu chłodniczego – Odporność na korozję i działanie temperatury do 120°C – Dokładne dopasowanie do bloku silnika bez przeróbek – Trwałe uszczelnienie ceramiczne – odporne na wycieki – Produkt renomowanej marki Vodatech – pełna zgodność wymiarowa
PORADA SERWISOWA Podczas wymiany pompy zaleca się montaż nowej uszczelki pod korpus oraz kontrolę naciągu paska klinowego. Po montażu należy odpowietrzyć układ chłodzenia i uzupełnić płyn chłodniczy do zalecanego poziomu. Co 500 godzin pracy zaleca się kontrolę szczelności i luzu osiowego piasty.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – Wyciek płynu chłodniczego spod korpusu pompy – Nadmierny hałas lub luz na piaście – Wzrost temperatury pracy silnika – Zatarcie łożyska lub wycieki z uszczelnienia
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – Przegrzanie silnika i uszkodzenie uszczelki pod głowicą – Deformacja tłoków lub pierścieni z powodu przegrzania – Utrata sprawności układu chłodzenia i ryzyko awarii silnika