SKROPOL a właściwie Spółdzielczy Zakład Usług Technicznych SKROPOL w Siennicy to polski producent części do ciągników i maszyn rolniczych zlokalizowany w miejscowości Siennica w województwie mazowieckim (30 km od Warszawy).
Firma SKROPOL funkcjonuje od 1980 roku a produkuje takie części jak pompy wodne oraz koła zębate, wałki uzębione i przekładnie do ciągników, kombajnów i samochodów.
Opis produktu
Opis produktu
Pompa wody silnika z korpusem żeliwnym i łożyskowanym wałkiem, odpowiedzialna za cyrkulację płynu chłodzącego w układzie chłodzenia; pasuje do Ursus C-330
OPIS PRODUKTU Pompa wody zapewnia stały obieg płynu chłodzącego pomiędzy blokiem silnika a chłodnicą, utrzymując prawidłową temperaturę roboczą jednostki. Model Skropol posiada solidny żeliwny korpus, trwałe łożyska oraz precyzyjne uszczelnienie, co gwarantuje szczelność i cichą pracę. Konstrukcja jest w pełni zgodna z układem chłodzenia C-330.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: pompa cieczy chłodzącej silnika Materiał korpusu: żeliwo Wałek: łożyskowany, przygotowany pod montaż koła pasowego Uszczelnienie: mechaniczne, odporne na płyn chłodzący Montaż: przedni korpus silnika, napęd paska klinowego Funkcja: obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia
NUMERY KATALOGOWE: 42083071, 4208/30-71
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – żeliwny i wytrzymały korpus odporny na naprężenia – stabilna praca dzięki łożyskowanemu wałkowi – skuteczne uszczelnienie zapobiegające wyciekom płynu – pewna współpraca z kołem pasowym i wentylatorem – pełna zgodność wymiarowa z pompą fabryczną C-330
PORADA SERWISOWA Przed montażem zaleca się oczyścić powierzchnię styku i zastosować nową uszczelkę pod pompą. Po instalacji należy odpowietrzyć układ chłodzenia oraz wyregulować napięcie paska klinowego. Nadmierny luz paska może powodować przegrzewanie silnika i ślizganie napędu.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – wycieki płynu spod obudowy lub osi pompy – głośna praca lub wyczuwalny luz na łożyskach – przegrzewanie silnika pod obciążeniem – nierówna cyrkulacja płynu chłodniczego – stuki i nadmierne drgania koła pasowego
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – przegrzewanie silnika i ryzyko uszkodzenia uszczelki pod głowicą – zatarcie wirnika lub uszkodzenie układu chłodzenia – pęknięcia głowicy lub deformacja bloku – awaria silnika prowadząca do unieruchomienia ciągnika