Charakterystyczne "słoneczko" to znak rozpoznawczy firmy produkcyjnej ZSM "Ursus" zlokalizowanej w Chełmnie w województwie kujawsko-pomorskim.
Firma od 1959 roku jako Zakłady Sprzętu Mechanicznego oraz później będąc w grupie ZPC URSUS specjalizuje się w produkcji sprzęgieł do ciągników URSUS.
Po likwidacji grupy, już jako samodzielny podmiot, firma z sukcesem kontynuuje swoją produkcję w zakresie części ciągnikowych, w oparciu o posiadaną oryginalną dokumentację techniczną.
Opis produktu
Opis produktu
Uszczelka pompy wody z materiału uszczelniającego, montowana pomiędzy korpusem pompy a blokiem silnika w celu zapewnienia szczelności układu chłodzenia; pasuje do Ursus C-330
OPIS PRODUKTU Uszczelka pompy wody zabezpiecza połączenie między korpusem pompy a blokiem silnika, zapobiegając wyciekom płynu chłodzącego. Wykonana z trwałego materiału odpornego na działanie temperatury i płynów chłodniczych, zapewnia długotrwałą szczelność układu. Jest elementem niezbędnym przy każdej wymianie pompy wody lub jej demontażu.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ: uszczelka pompy wody Materiał: płyta uszczelniająca odporna na płyn chłodniczy Montaż: pomiędzy korpus pompy a blok silnika Funkcja: uszczelnienie połączenia w układzie chłodzenia Zastosowanie: układ chłodzenia silnika S-312C
NUMERY KATALOGOWE: 50004510, 08-22-074-0
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – dokładne dopasowanie do korpusu pompy i bloku silnika – odporność na działanie wysokiej temperatury i płynów chłodniczych – zapewnia długotrwałą szczelność połączenia – prosty montaż podczas wymiany pompy wody – wysoka trwałość materiału uszczelniającego
PORADA SERWISOWA Przed montażem należy dokładnie oczyścić powierzchnie łączenia z resztek starej uszczelki i nagaru. Zaleca się nałożenie cienkiej warstwy pasty uszczelniającej tylko w miejscach wymaganych przez producenta. Po dokręceniu pompy warto ponownie sprawdzić szczelność układu po pierwszym nagrzaniu silnika.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – wycieki płynu w miejscu mocowania pompy – ślady korozji lub płynu na bloku silnika – częste ubytki płynu chłodniczego – pienienie się płynu w układzie chłodzenia – niewystarczająca cyrkulacja płynu przy nieszczelności
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – stopniowe przegrzewanie silnika – ryzyko uszkodzenia uszczelki pod głowicą – korozja elementów pompy i kanałów wodnych – możliwość całkowitego unieruchomienia układu chłodzenia