HYDROTOR to marka nierozłącznie związana z hydrauliką. Początki firmy PRZEDSIĘBIORSTWO HYDRAULIKI SIŁOWEJ HYDROTOR zlokalizowanej w Tucholi w województwie kujawsko-pomorskim, sięgają 1945 roku, kiedy to zostało założone Państwowe Przedsiębiorstwo Traktorów i Maszyn Rolniczych. Do 1966 roku Zakład specjalizował się w wykonywaniu remontów kapitalnych silników do ciągników oraz wytwarzał części zamienne do maszyn rolniczych.
W latach 70-tych XX wieku rozpoczęto produkcję elementów hydraulicznych, w 1975 roku pomp olejowych do silników a w latach następnych zaworów przelewowych, pomp oraz rozdzielaczy hydraulicznych.
W 1991 roku, na bazie dotychczasowego przedsiębiorstwa państwowego powstało obecne, przedsiębiorstwo prywatne. Firma, na przestrzeni lat, dokonała kilku branżowych przejęć w wyniku których do grupy HYDROTOR dołączyły:
- Agromet ZEHS w 1998 roku,
- WPH Wrocław w 2005 roku,
- WZM Wizamor Więcbork w 2010 roku.
Opis produktu
Opis produktu
Pompa oleju silnika o wydajności 16,6 dm3/min przy 800 obr/min, z kołem napędowym do układu smarowania, montowana w misce olejowej silnika; pasuje do Ursus C-330 OPIS PRODUKTU Pompa oleju odpowiada za wytwarzanie i utrzymanie odpowiedniego ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika. Model Hydrotor o wydajności 16,6 dm3/min montowany jest w dolnej części silnika i napędzany kołem zębatym współpracującym z kołem pośrednim rozrządu. Żeliwny korpus oraz precyzyjny układ wirników zapewniają stabilne smarowanie i długą żywotność podzespołu. SPECYFIKACJA TECHNICZNA Typ pompy: smarowania silnika Wydajność: 16,6 dm3/min Prędkość odniesienia: 800 obr/min Napęd: koło zębate stalowe Konstrukcja: jednokomorowa, wirnikowa Materiał korpusu: żeliwo Montaż: w misce olejowej, napęd z koła pośredniego rozrządu Przeznaczenie: układ smarowania silnika S-312C
NUMERY KATALOGOWE: 42062011, 4206/20-11
ZASTOSOWANIE, PASUJE DO ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
ZALETY PRODUKTU – wysoka stabilność ciśnienia oleju niezależnie od obciążenia silnika – precyzyjne wirniki gwarantują równomierny przepływ oleju – trwałe stalowe koło zębate odporne na zużycie – żeliwny korpus o dużej wytrzymałości zmęczeniowej – pełna zgodność wymiarowa i montażowa z oryginalnym układem
PORADA SERWISOWA Przed montażem zaleca się dokładne oczyszczenie misy olejowej i sprawdzenie stanu ssaka oraz przewodu tłocznego. Pompa powinna zostać zalana olejem przed pierwszym uruchomieniem, aby uniknąć pracy na sucho. Po zamontowaniu należy skontrolować ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku.
OBJAWY USZKODZENIA LUB ZUŻYCIA – zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju – spadki ciśnienia podczas pracy silnika – głośniejsza lub pulsująca praca pompy – widoczne nieszczelności w okolicy kołnierza i przewodów – obecność opiłków w oleju
SKUTKI ZANIEDBANIA WYMIANY – ryzyko szybkiego zużycia panewek wału korbowego – nieprawidłowe smarowanie kluczowych podzespołów – możliwość zatarcia wałka rozrządu lub pompy oleju – poważna awaria silnika prowadząca do jego unieruchomienia