Marka PRIMA jest znana na polskim rynku jako producent pierścieni tłokowych. Firma powstała w 1945 roku w Łodzi, a od 1951 roku, jako przedsiębiorstwo państwowe o nazwie Zakłady Sprzętu Terenowego Łódź - Radogoszcz, produkuje pierścienie.
PRIMA na przestrzeni lat produkowała pierścienie do ciągników ZETOR i URSUS, silników LEYLAND oraz samochodów FIAT.
Fabryka PRIMA jest głównym producentem pierścieni tłokowych w Polsce i jednym z wiodących producentów w Europie Środkowej.
Opis produktu
Opis produktu
Pierścień tłokowy chromowany uszczelniający do Ursus C-330, element kompresyjny silnika S-312C o średnicy Q-95 mm zapewniający szczelność komory spalania i prawidłowe sprężanie w układzie tłok–cylinder
Opis produktu Chromowany pierścień tłokowy uszczelniający do Ursus C-330 odpowiada za utrzymanie właściwego ciśnienia sprężania w cylindrze oraz ograniczenie przedmuchów gazów do skrzyni korbowej. Wykonany z hartowanej stali z warstwą chromu na powierzchni współpracującej z tuleją, zapewnia wysoką odporność na ścieranie i stabilną pracę silnika S-312C. Stosowany jako pierścień kompresyjny w zestawach tłokowo–cylindrowych.
Specyfikacja techniczna Typ: pierścień tłokowy uszczelniający (kompresyjny) Średnica nominalna: Q-95 mm Materiał: stal hartowana, powłoka chromowana Zastosowanie: górna lub środkowa pozycja zestawu pierścieniowego Funkcja: utrzymanie ciśnienia sprężania, ograniczenie przedmuchów gazów
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 2 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – utwardzona powierzchnia robocza chromowana dla odporności na ścieranie – wysoka stabilność pracy i dokładność przylegania do tulei – zwiększona trwałość w porównaniu z pierścieniami bez powłoki – poprawa kompresji i mocy silnika – pełna zgodność wymiarowa z oryginalnym zestawem
Porada serwisowa Pierścień zawsze montować zgodnie z oznaczeniem „TOP” skierowanym ku górze tłoka. Zaleca się wymianę kompletu pierścieni na wszystkich cylindrach oraz sprawdzenie luzów w zamku i w rowku tłokowym. Przed montażem dokładnie nasmarować olejem silnikowym.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – spadek kompresji i mocy silnika – zwiększone zużycie oleju – dymienie na niebiesko – przedmuchy gazów do skrzyni korbowej – problemy z rozruchem
Skutki zaniedbania wymiany – dalsze pogorszenie kompresji i pracy silnika – ryzyko zatarcia tulei cylindrowej – wzrost spalania i olejożerności – możliwość uszkodzenia tłoka oraz pierścieni sąsiednich