MAGNETO POWER jest marką znaną wśród producentów alternatorów i rozruszników do pojazdów rolniczych i samochodów osobowych.
Firma, powstała na początku lat 90-tych XX wieku posiadając wówczas zakład produkcyjny ok. 1000 m2 i dysponując zdolnością produkcyjną rzędu 70 tys. sztuk, w ciągu kolejnych dwóch dekad zwiększyła swoją powierzchnię do 35 tys. m2 i rozszerzyła swoją produkcję roczną do ponad 450 tys. sztuk.
Powstałe nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, pozwoliło błyskotliwie się rozwijać na przestrzeni ostatnich lat podążając za potrzebami rynków motoryzacyjnych, tak by zaoferować już ponad 300 rodzajów wysokiej jakości rozruszników i alternatorów.
MAGNETO POWER w Europie znana jest głównie w Europie Centralnej i Wschodniej a także w Rosji.
Opis produktu
Opis produktu
Obudowa tylna alternatora aluminiowa z otworami wentylacyjnymi i gniazdem mocowania mostka diodowego do ciągnika Ursus C-360, wykonana z odlewu precyzyjnego; stosowana w alternatorach MAGNETO Power AX242400EX
Opis produktu Obudowa tylna alternatora stanowi element konstrukcyjny zamykający korpus alternatora od strony prostownika i szczotkotrzymacza. Wykonana z lekkiego stopu aluminium, zapewnia skuteczne chłodzenie i stabilne mocowanie diod prostowniczych oraz regulatora napięcia. Dzięki odpowiednim kanałom wentylacyjnym gwarantuje właściwe odprowadzanie ciepła podczas pracy alternatora.
Specyfikacja techniczna – Materiał: aluminium odlewane ciśnieniowo – Średnica zewnętrzna: Q-120 mm – Gniazdo łożyska: Q-15 mm – Otwory montażowe: 6 szt. – Typ wentylacji: otwory przelotowe chłodzące – Przystosowana do montażu prostownika AX230006EX – Kompatybilny alternator: MAGNETO Power AX242400EX
Numery katalogowe (zamienniki): AX242400EX, MAGNETO Power 242400, EX242400, TR-ALT9618 (zamienniki)
Zastosowanie, pasuje do – ciągniki Ursus C-360 z silnikiem S-4003, 4 cylindry – Ursus C-355, C-4011 – Pronar 82A, 82SA z alternatorem MAGNETO Power po adaptacji – Belarus MTZ-80/82 po zamianie alternatora na 14V typu MAGNETO
Zalety produktu (charakterystyka) – Wysoka odporność na drgania i temperaturę – Precyzyjnie wykonane otwory montażowe zapewniające osiowość – Lekka, a jednocześnie sztywna konstrukcja aluminiowa – Ulepszone chłodzenie dzięki perforacji korpusu – Zgodność wymiarowa z oryginalną obudową alternatora C-360
Porada serwisowa Podczas montażu obudowy należy sprawdzić stan łożyska tylnego i pierścieni ślizgowych. Wszystkie styki prostownika i regulatora napięcia muszą być czyste i pewnie dokręcone. W przypadku wymiany na nowy element zaleca się kontrolę osiowości wałka wirnika i spasowania z obudową przednią.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – Pęknięcia korpusu lub ubytki materiału przy mocowaniach – Luz tylnego łożyska alternatora – Niestabilne ładowanie spowodowane złym stykiem masy – Przegrzewanie obudowy i zapach spalenizny
Skutki zaniedbania wymiany – Przemieszczanie się prostownika lub regulatora napięcia – Uszkodzenie łożyska i wirnika – Przerwy w ładowaniu i spadek napięcia w instalacji – Możliwość całkowitego zatarcia alternatora