MAGNETO POWER jest marką znaną wśród producentów alternatorów i rozruszników do pojazdów rolniczych i samochodów osobowych.
Firma, powstała na początku lat 90-tych XX wieku posiadając wówczas zakład produkcyjny ok. 1000 m2 i dysponując zdolnością produkcyjną rzędu 70 tys. sztuk, w ciągu kolejnych dwóch dekad zwiększyła swoją powierzchnię do 35 tys. m2 i rozszerzyła swoją produkcję roczną do ponad 450 tys. sztuk.
Powstałe nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, pozwoliło błyskotliwie się rozwijać na przestrzeni ostatnich lat podążając za potrzebami rynków motoryzacyjnych, tak by zaoferować już ponad 300 rodzajów wysokiej jakości rozruszników i alternatorów.
MAGNETO POWER w Europie znana jest głównie w Europie Centralnej i Wschodniej a także w Rosji.
Opis produktu
Opis produktu
Obudowa przednia alternatora aluminiowa z gniazdem łożyska Q-35 mm do ciągnika Ursus C-360, mocowanie trójkątne z otworami montażowymi i gniazdami tulejek dystansowych; stosowana w alternatorach MAGNETO Power EX26000EX
Opis produktu Obudowa przednia alternatora to element konstrukcyjny odpowiedzialny za utrzymanie osiowego położenia wirnika oraz mocowanie alternatora do wspornika silnika. Wykonana z lekkiego i wytrzymałego odlewu aluminiowego, zapewnia właściwe chłodzenie i precyzyjne osadzenie łożyska przedniego. Przeznaczona do alternatorów MAGNETO Power montowanych w ciągnikach Ursus serii C.
Specyfikacja techniczna – Materiał: aluminium odlewane ciśnieniowo – Średnica gniazda łożyska: Q-35 mm – Średnica otworu centralnego: Q-40 mm – Układ mocowania: trójkątny, 3 otwory montażowe – Rozstaw otworów: 120x120x120 mm – Zastosowanie: alternator MAGNETO Power typ EX26000EX – Kolor: naturalne aluminium
Numery katalogowe (zamienniki): EX26000EX, MAGNETO Power 26000, 26000EX, TR-ALT9617 (zamienniki)
Zastosowanie, pasuje do – ciągniki Ursus C-360 z silnikiem S-4003, 4 cylindry – Ursus C-355, C-4011 – Pronar 82A, 82SA z alternatorem MAGNETO Power po adaptacji – Belarus MTZ-80/82 po montażu alternatora 14V typu MAGNETO
Zalety produktu (charakterystyka) – Precyzyjnie obrobione gniazdo łożyska zapewniające osiowość wirnika – Wysoka odporność na drgania i zmiany temperatury – Dokładne spasowanie z obudową tylną alternatora – Niska masa przy zachowaniu dużej sztywności konstrukcji – Odporność na korozję i utlenianie
Porada serwisowa Przy montażu nowej obudowy należy zastosować łożysko przednie zgodne z wymiarami fabrycznymi (Q-35 mm). Po osadzeniu łożyska sprawdzić lekkość obrotu wałka wirnika i brak luzów promieniowych. Przed zamknięciem alternatora należy nałożyć cienką warstwę smaru łożyskowego klasy EP2 na bieżnię zewnętrzną.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – Luzy osiowe lub promieniowe wirnika – Pęknięcia lub odkształcenia aluminiowego korpusu – Głośna praca alternatora lub wycie łożyska – Przegrzewanie się obudowy w strefie mocowania
Skutki zaniedbania wymiany – Uszkodzenie łożyska przedniego i wirnika – Wibracje prowadzące do pęknięć obudowy alternatora – Brak osiowości i zatarcie wirnika – Całkowita utrata ładowania i ryzyko uszkodzenia paska klinowego