POL ELEKTRIK jest marką znaną na rynku polskim ze swoich produktów, którymi są głównie rozruszniki i alternatory do ciągników rolniczych.
Firma, która powstała w 1993 roku jest profesjonalnym producentem rozruchowych elementów elektrycznych dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu (sprzęt - HEAVY DUTY).
Ponad 25-letnie doświadczenie produkcyjne, ścisłe utrzymywanie standardów produkcji i magazynowania zgodne z posiadanym certyfikatem ISO 9001:2000 zapewnia zaspokojenie stale rosnących potrzeb klientów i wysokich standardów jakościowych.
Wszystkie produkty są zamienne z oryginalnymi produktami spotykanymi na rynku pierwotnym motoryzacji a firma gwarantuje i zapewnia produkty bardzo dobrej jakości w konkurencyjnej cenie.
Zdolności konstrukcyjne i produkcyjne fabryki utrzymywane są ciągle na wystarczających obrotach by były one w stanie opracowywać wciąż nowe produkty spełniające wymagania klientów i jednocześnie rynku.
Zakres produkcji POL ELEKTRIK będzie stale aktualizowany, poszerzany i jednocześnie obroni się swoją jakością na wymagającym, polskim rynku części zamiennych.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Napęd zębnika rozrusznika (bendix) do rozruszników reduktorowych 12V 2,7kW stosowanych w ciągnikach Zetor oraz silnikach Lublin/Daewoo. Odpowiada za wysunięcie zębnika i zazębienie z wieńcem koła zamachowego, umożliwiając rozruch silnika. Wersja wzmocniona, 9-zębowa, zapewnia płynne przenoszenie momentu rozruchowego.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: napęd zębnika rozrusznika (bendix) – Przeznaczenie: rozrusznik reduktorowy 12V 2,7kW – Ilość zębów: 9 – Konstrukcja: sprzęgło jednokierunkowe + koło pośrednie – Funkcja: przeniesienie napędu z rozrusznika na wieniec koła zamachowego – Montaż: bezpośrednio na wałku rozrusznika
silniki Lublin / Daewoo – Andoria 4C90, 4CTi90, D4BH i modele pokrewne
Zalety produktu (charakterystyka) – wzmocniona konstrukcja sprzęgła jednokierunkowego – trwałe koło pośrednie poprawiające kulturę pracy rozrusznika – wysoka odporność na przeciążenia rozruchowe – pełna zgodność wymiarowa z rozrusznikami reduktorowymi 2,7kW – płynne zazębianie z wieńcem koła zamachowego
Porada serwisowa Przed montażem sprawdź zużycie wieńca koła zamachowego — zbyt wytarte zęby mogą szybko uszkodzić nowy bendix. Po montażu sprawdź czy zębnik swobodnie przesuwa się po prowadnicy i czy sprężyna powrotna działa prawidłowo.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – metaliczne stuki podczas rozruchu – ślizganie rozrusznika (brak przeniesienia napędu) – zacinanie wysuwu zębnika – szybkie zużywanie zębów koła zamachowego
Skutki zaniedbania wymiany – całkowity brak możliwości rozruchu silnika – uszkodzenie wieńca koła zamachowego – zwiększone obciążenie i przegrzewanie rozrusznika – ryzyko unieruchomienia maszyny w terenie