MAGNETO POWER jest marką znaną wśród producentów alternatorów i rozruszników do pojazdów rolniczych i samochodów osobowych.
Firma, powstała na początku lat 90-tych XX wieku posiadając wówczas zakład produkcyjny ok. 1000 m2 i dysponując zdolnością produkcyjną rzędu 70 tys. sztuk, w ciągu kolejnych dwóch dekad zwiększyła swoją powierzchnię do 35 tys. m2 i rozszerzyła swoją produkcję roczną do ponad 450 tys. sztuk.
Powstałe nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, pozwoliło błyskotliwie się rozwijać na przestrzeni ostatnich lat podążając za potrzebami rynków motoryzacyjnych, tak by zaoferować już ponad 300 rodzajów wysokiej jakości rozruszników i alternatorów.
MAGNETO POWER w Europie znana jest głównie w Europie Centralnej i Wschodniej a także w Rosji.
Opis produktu
Opis produktu
Opis produktu Napęd zębnika rozrusznika (bendix) do rozruszników reduktorowych 12V 2,7kW stosowanych w ciągnikach Zetor oraz silnikach Lublin/Daewoo. Odpowiada za wysunięcie zębnika i zazębienie z wieńcem koła zamachowego, umożliwiając rozruch silnika. Wersja wzmocniona, 9-zębowa, zapewnia płynne przenoszenie momentu rozruchowego.
Specyfikacja techniczna – Typ elementu: napęd zębnika rozrusznika (bendix) – Przeznaczenie: rozrusznik reduktorowy 12V 2,7kW – Ilość zębów: 9 – Konstrukcja: sprzęgło jednokierunkowe + koło pośrednie – Funkcja: przeniesienie napędu z rozrusznika na wieniec koła zamachowego – Montaż: bezpośrednio na wałku rozrusznika
silniki Lublin / Daewoo – Andoria 4C90, 4CTi90, D4BH i modele pokrewne
Zalety produktu (charakterystyka) – wzmocniona konstrukcja sprzęgła jednokierunkowego – trwałe koło pośrednie poprawiające kulturę pracy rozrusznika – wysoka odporność na przeciążenia rozruchowe – pełna zgodność wymiarowa z rozrusznikami reduktorowymi 2,7kW – płynne zazębianie z wieńcem koła zamachowego
Porada serwisowa Przed montażem sprawdź zużycie wieńca koła zamachowego — zbyt wytarte zęby mogą szybko uszkodzić nowy bendix. Po montażu sprawdź czy zębnik swobodnie przesuwa się po prowadnicy i czy sprężyna powrotna działa prawidłowo.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – metaliczne stuki podczas rozruchu – ślizganie rozrusznika (brak przeniesienia napędu) – zacinanie wysuwu zębnika – szybkie zużywanie zębów koła zamachowego
Skutki zaniedbania wymiany – całkowity brak możliwości rozruchu silnika – uszkodzenie wieńca koła zamachowego – zwiększone obciążenie i przegrzewanie rozrusznika – ryzyko unieruchomienia maszyny w terenie