MAGNETO POWER jest marką znaną wśród producentów alternatorów i rozruszników do pojazdów rolniczych i samochodów osobowych.
Firma, powstała na początku lat 90-tych XX wieku posiadając wówczas zakład produkcyjny ok. 1000 m2 i dysponując zdolnością produkcyjną rzędu 70 tys. sztuk, w ciągu kolejnych dwóch dekad zwiększyła swoją powierzchnię do 35 tys. m2 i rozszerzyła swoją produkcję roczną do ponad 450 tys. sztuk.
Powstałe nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe, pozwoliło błyskotliwie się rozwijać na przestrzeni ostatnich lat podążając za potrzebami rynków motoryzacyjnych, tak by zaoferować już ponad 300 rodzajów wysokiej jakości rozruszników i alternatorów.
MAGNETO POWER w Europie znana jest głównie w Europie Centralnej i Wschodniej a także w Rosji.
Opis produktu
Opis produktu
Napęd zębnika rozrusznika z reduktorem 11 zębów, stal hartowana, z przekładnią planetarną i sprzęgłem jednokierunkowym; pasuje do ciągników Ursus C-330, C-360, C-385 oraz Zetor 5211–7245, stosowany w rozrusznikach MAGNETO Power 71521300
Opis produktu Napęd zębnika rozrusznika to element odpowiedzialny za przeniesienie momentu obrotowego z silnika rozrusznika na wieniec koła zamachowego silnika. Wersja z przekładnią planetarną stosowana w rozrusznikach z reduktorem zapewnia cichy i skuteczny rozruch. Wykonana z wysokogatunkowej stali hartowanej, wyposażona w 11 zębów oraz sprzęgło jednokierunkowe eliminujące uderzenia zwrotne.
Specyfikacja techniczna – Ilość zębów: 11 – Typ rozrusznika: z reduktorem (planetarny) – Typ sprzęgła: jednokierunkowe (wolnobiegowe) – Kierunek pracy: prawy – Materiał: stal stopowa hartowana indukcyjnie – Długość całkowita: 105 mm – Średnica zewnętrzna zębnika: Q-37 mm – Numer producenta: MAGNETO Power 71521300
Zastosowanie, pasuje do – ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 2 cylindry – ciągniki Ursus C-360 z silnikiem S-4003, 4 cylindry – Ursus C-385, 902, 912, 1014 z rozrusznikiem reduktorowym 12V – Zetor 5211, 6211, 7211, 7245 – MTZ-80/82, Władimirec T-25A (po adaptacji rozrusznika z reduktorem)
Zalety produktu (charakterystyka) – Wysoka odporność na obciążenia dynamiczne – Dokładne spasowanie i cicha praca przekładni – Zęby z hartowaniem indukcyjnym o dużej trwałości – Skuteczny rozruch nawet przy niskim napięciu akumulatora – Pełna zgodność z rozrusznikami MAGNETO Power i zamiennikami OEM
Porada serwisowa Przed montażem zębnika należy dokładnie oczyścić wałek rozrusznika i nasmarować delikatnie prowadnicę smarem grafitowym. Nie smarować powierzchni zębów ani sprzęgła jednokierunkowego. Po montażu należy sprawdzić płynność ruchu zębnika i poprawne wysuwanie podczas rozruchu.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – Głośny rozruch i zgrzyt przy uruchamianiu silnika – Brak zazębienia z wieńcem koła zamachowego – Ślizganie się sprzęgła jednokierunkowego – Wibracje lub zatarcie mechanizmu
Skutki zaniedbania wymiany – Uszkodzenie wieńca koła zamachowego – Spalenie uzwojeń rozrusznika – Brak możliwości uruchomienia silnika – Zwiększone zużycie akumulatora i instalacji rozruchowej