LEMET to polski producent części zamiennych do ciągników rolniczych.
Firma powstała w 1990 roku w miejscowości Żelechów w województwie mazowieckim (75 km od Warszawy).
Firma specjalizuje się w produkcji części do ciągników:
- URSUS C-330, C-360, C-380,
- MTZ oraz T-25 "Владимирец"
oraz maszyn rolniczych takich jak:
- kombajn zbożowy "BIZON" Z-056 i Z-058,
- prasa słomy Z-224,
- kosiarki rotacyjne Z-070, Z-036 i ZTR-165.
Opis produktu
Opis produktu
Misa olejowa silnika żeliwna wzmacniana, odpowiedzialna za magazynowanie i obieg oleju oraz stabilizację smarowania jednostki napędowej, montowana w dolnej części bloku; pasuje do Ursus C-330
Opis produktu Misa olejowa silnika do Ursus C-330 stanowi dolną część kadłuba silnika i odpowiada za gromadzenie oleju, z którego pompa zasysa środek smarny do układu. Wykonana z wytrzymałego żeliwa, zapewnia sztywność konstrukcji, skutecznie odprowadza ciepło i chroni wnętrze silnika przed zanieczyszczeniami oraz uszkodzeniami mechanicznymi.
Specyfikacja techniczna Materiał: żeliwo szare wysokowytrzymałe Typ: misa olejowa silnika Montaż: dolna część bloku silnika Funkcja: magazynowanie oleju, uszczelnienie i sztywność konstrukcyjna Powierzchnia: zabezpieczenie antykorozyjne Kompatybilność z układem: współpracuje z uszczelką misy i pompą oleju
Numery katalogowe : 50001443
Zastosowanie, pasuje do ciągniki Ursus C-330 z silnikiem S-312C, 3 cylindry ciągniki Ursus C-330M z silnikiem S-312C, 3 cylindry
Zalety produktu (charakterystyka) – wysoka wytrzymałość dzięki żeliwnej konstrukcji – stabilizacja pracy układu smarowania – odporność na pęknięcia i odkształcenia – dokładne odwzorowanie wymiarów oryginału – skuteczna ochrona przed zabrudzeniami i uszkodzeniami mechanicznymi
Porada serwisowa Przy wymianie misy olejowej zaleca się montaż nowej uszczelki oraz dokładne oczyszczenie powierzchni styku. Śruby dokręcać równomiernie krzyżowo, aby uniknąć naprężeń i wycieków. Po montażu warto sprawdzić szczelność oraz poziom oleju po pierwszym uruchomieniu.
Objawy uszkodzenia lub zużycia – wycieki oleju pod silnikiem – pęknięcia lub odpryski żeliwa – spadek poziomu oleju mimo braku innych nieszczelności – odkształcenie powierzchni przylegania – hałasy wynikające z luzów mocowania
Skutki zaniedbania wymiany – utrata ciśnienia oleju i niewłaściwe smarowanie silnika – ryzyko zatarcia łożysk i wału korbowego – zwiększone zużycie pompy oleju – możliwość poważnej awarii jednostki napędowej – kosztowna naprawa lub konieczność remontu kapitalnego